شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 صبج لغایت 16:30 بعد از ظهر پنجشنبه 8:30 الی 12:30
  • با ما تماس بگیرید

    5 - 88109204 - 021

  • ایمیل

    info@tesabearing.ir

  • تماس با ما
 بلبرینگ چشمی چیست و چه کاربردی دارد ؟

بلبرینگ چشمی چیست و چه کاربردی دارد ؟

بلبرینگ چشمی چیست ؟

نوعی از بلبرینگ در صنعت وجود دارد که به آن چشمی گفته می­شود. این نوع از بلبرینگ با نام‌های چپقی و یا سیبکی نیز شناخته شده­اند. این نوع از بلبرینگ به صورت یک گوی ساخته می­شود که درون یک کاسه قرار دارد و به خوبی به طریق آن آب­بندی شده است. به همین دلیل بلبرینگ چشمی نیاز به مراقبت و روانکاری ندارد و تا زمانی که قطعه پس از مدت طولانی استفاده از آن دچار مشکل و خرابی نشود نیاز به تعمیر و سرویس کاری دوره­ای ندارد.

بلبرینگ چشمی در دستگاه­هایی استفاده می­شود که بارهای شعاعی و محوری زیادی به آن وارد می­شود. به عنوان مثال بلبرینگ چشمی در صنعت خودروسازی استفاده فراوانی دارد و به وفور در ساخت خودروها مورد استفاده قرار می­گیرد. بلبرینگ‌های چشمی علاوه بر صنعت خودروسازی در صنایع رایانه و موتورسازی نیز نقش فعالی دارد. از این بلبرینگ در ساخت ماشین­آلات سنگین تا ماشین‌های بسیار کوچک استفاده می­شود.

یکی از موارد بسیار مهم در استفاده از بلبرینگ چشمی استفاده از آن در سیبک خودرو است. چنانچه این قطعه در خودرو دچار نقص و ایراد شود مشکلات بزرگی گریبان گیر خودرو و راننده خواهد شد. اگر بلبرینگ چشمی فرمان خراب شود هدایت نیرو به چرخه‌ای ماشین به خوبی انجام نمی­شود و چرخ­های ماشین دیگر در اختیار راننده نیستند و ممکن است موجب از دست رفتن کنترل و هدایت ماشین توسط راننده شود.

یک نمونه دیگر از استفاده زیاد از بلبرینگ چشمی استفاده از آن­ها در درب‌های اتوبوس است. هنگامی که درب اتوبوس با فشردن یک دکمه به صورت خودکار باز و بسته می­شود این اتفاق به وسیله بلبرینگ چشمی و انتقال نیروها توسط آن صورت می­گیرد. این بلبرینگ ناهم راستایی نیروها را به خوبی تحمل می­کند. به همین دلیل هنگام باز شدن درب اتوبوس که نیروها به دو صورت شعاعی و محوری بر بلبرینگ چشمی وارد می­شوند این بلبرینگ با انتقال مناسب نیرو بین درب‌ها منجر به حرکت روان و آسان درب­های اتوبوس می­شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *