شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 صبج لغایت 16:30 بعد از ظهر پنجشنبه 8:30 الی 12:30
  • با ما تماس بگیرید

    5 - 88109204 - 021

  • ایمیل

    info@tesabearing.ir

  • تماس با ما
 بلبرینگ تمام سرامیکی چیست و چه کاربردی دارد ؟

بلبرینگ تمام سرامیکی چیست و چه کاربردی دارد ؟

نوعی از بلبرینگ بسیار بادوام و مقاوم است که از جنس سیلیکون نیترید و زیرکونیم اکسید ساخته می­شود. این نوع از بلبرینگ بسیار بادوام است و از نظر کیفیت در رده بالاتری از نوع استیل آن قرار دارد. سرامیک استفاده شده در این بلبرینگ بسیار نرم­تر، محکم­تر، سبک‌تر و قوی­تر از استیل است.

ویژگی­های بلبرینگ سرامیکی

بلبرینگ سرامیکی در بین انواع بلبرینگ‌ها دارای قیمتی بالاتر است، اما با این وجود ویژگی‌هایی دارد که بقیه بلبرینگ‌ها از آن بی­بهره هستند. ازجمله این ویژگی­ها می­توان به عمر بالای بلبرینگ به دلیل اصطکاک پایین آن اشاره کر. دراثر اصطکاک کم بلبرینگ با دستگاه دمای دستگاه به هنگام کار پایین می­آید که در نهایت منجر به افزایش طول عمر بلبرینگ می­شود. عمر این قطعه نسبت به انواع جنس‌های دیگر ۱۰ برابر بیشتر است.

از دیگر ویژگی­های بلبرینگ سرامیکی عایق الکتریکی بودن آن، وزن بسیار پایین و در حدود ۷۰ درصد سبک‌تر از نوع فولاد آن، سرعت بسیار بالای کارکرد این قطعه، هزینه نگهداری بسیار پایین آن، عدم نیاز به روغن­کاری قطعه و همچنین قدرت غیرقابل نفوذ بودن بلبرینگ سرامیکی نسبت به اکسیداسیون و مواد شیمیایی است. این نوع از بلبرینگ به شدت در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی مقاوم است.

بلبرینگ سرامیکی در عین داشتن سایز کوچک و وزن کم قدرت تحمل بسیار بالایی دارد و هنگام کار دارای سرعت بالا و بهره­وری بسیار مطلوب است. این قطعه در محیط­های سخت مانند محیط‌هایی با دماهای بسیار بالا و خوردگی زیاد مقاومت بالایی از خود نشان می­دهد. بلبرینگ سرامیکی قابلیت قرار گرفتن در محیط تا دمای ۱۰۰ درجه را نیز دارد. بلبرینگ سرامیکی در دو نوع ساچمه­ای سرامیکی و تمام سرامیکی تولید می­شود که هر کدام کارایی و ویژگی­های متفاوت خود را دارند.

موارد کاربرد بلبرینگ سرامیکی

این قطعه دارای کارایی چند منظوره است. از آن به توجه به قابلیت حرکت نرم و روان در صنایع دوچرخه­سازی استفاده زیادی می­شود. همچنین این قطعه در صنایع فولاد و ذوب آهن به دلیل توانایی تحمل زیاد دما کاربرد بالایی دارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *