شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 صبج لغایت 16:30 بعد از ظهر پنجشنبه 8:30 الی 12:30
  • با ما تماس بگیرید

    5 - 88109204 - 021

  • ایمیل

    info@tesabearing.ir

  • تماس با ما
 کاربرد بلبرینگ چیست ؟

کاربرد بلبرینگ چیست ؟

1- بلبرینگ شیار عمیق (Deep Groove Ball Bearing) : این نوع بلبرینگ ها با مکانیزمی ساده، عملکرد بسیار قوی در سرعت های بالا دارند که به خاطر همین ویژگی از پر کاربردترین بلبرینگ ها در صنعت محسوب می‌شوند.

در این بلبرینگ شیارها به صورت یک دست و هم عمق طراحی شده اند تا بتوانند بار محوری تحمیل شده را در سرتاسر قطعه پوشش دهند. در برخی از انواع بلبرینگ شیار عمیق، در طرفین کاسه نمد و یا لاستیکی جهت بهبود سرعت آن ها نصب شده است. در دسته ی دیگری از آن ها برای افزایش قدرت بجای یک ردیف از دو ردیف ساچمه استفاده شده است.

در حالت کلی ویژگی هایی از قبیل قدرت و کیفیت کارکرد در سرعت بالا، تفکیک ناپذیری قطعات، ظرفیت تحمل بار زیاد، اصطکاک کم و کارکرد بدون صدا،بدون نیاز به تعمیر و نگهداری، باعث محبوبیت بالای بلبرینگ شیار عمیق شده است.
2- بلبرینگ تماس زاویه ای (Angular Contact Ball Bearing) : در این نوع بلبرینگ، حلقه های درونی و بیرونی با یکدیگر زاویه ایجاد می‌کنند و اندازه این زاویه مقدار مقاومت و تحمل فشار بلبرینگ را مشخص می‌کند به طوری که هرچه زاویه بیشتر باشد میزان تحمل فشار نیز افزایش پیدا می‌کند. شما می‌توانید بلبرینگ تماس زاویه ای را در انواع یک ردیف، دو ردیف و چهار ردیف از بازار تهیه کنید. اگر تحمل بار شعاعی بر بار محوری برای شما اولویت بیشتری دارد، بلبرینگ یک ردیف به کارتان خواهد آمد و در صورتی که تحمل هر دو بار شعاعی و محوری برای حائز اهمیت هستند بلبرینگ دو ردیف می‌تواند مناسب باشد. کاربرد اصلی بلبرینگ تماس زاویه ای در گیربکس هایی با چرخ دنده است.
3- بلبرینگ کف گرد (Thrust Ball Bearing) : جنس این نوع بلبرینگ معمولا از فولاد و یا برنج می‌باشد که به دلیل سهولت استفاده کاربرد زیادی در صنایع مختلف دارند. ماهیت بلبرینگ کف گرد تحمل بار محوری است و در مقابل بار شعاعی مقاومت خاصی ندارند و در جهت پاسخگویی به این نیاز در دو نوع یک ردیف و دو ردیف وارد بازار شدند.

نوع یک ردیف آن تحمل بار محوری از یک جهت را دارد در حالی که دو ردیف از هر دو جهت این بار را تحمل می‌کند.مزیت دیگر بلبرینگ کف گرد، طول عمر بالا نسبت به دیگر مدل های بلبرینگ است. اگر میخواهید طول عمر و کارکرد بلبرینگ کف گرد خود را افزایش دهید بهتر است آن را یک گریس کاری خوب کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *