شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 صبج لغایت 16:30 بعد از ظهر پنجشنبه 8:30 الی 12:30
  • با ما تماس بگیرید

    5 - 88109204 - 021

  • ایمیل

    info@tesabearing.ir

  • تماس با ما
 رولبرینگ چیست؟

رولبرینگ چیست؟

 

رولبرینگ هم مانند بلبرینگ از نوع قطعات چرخشی بوده که تحمل بار شعاعی بالایی را دارد و همانند بلبرینگ امکان حرکت دو قطعه از طریق لغزش فراهم می‌کند. علاوه بر تحمل بار، دیگر تفاوت اصلی بین رولبرینگ و بلبرینگ، غلتش بیشتری است که رولبرینگ دارد (حتی با یک حرکت و فشار کوچک) . پس زمانی که بار قابل تحمل فقط شعاعی باشد رولبرینگ مناسب است ولی اگر بار هم شعاعی و هم محوری باشد باید از بلبرینگ استفاده شود.

انوع رولبرینگ :

  • رولبرینگ استوانه ای: این بلبرینگ های تک ردیفه از ساچمه های استوانه ای شکل یکپارچه تشکیل شده اند که توانایی تحمل بار و فشار زیاد را در سرعت های بالا دارند. بلبرینگ استوانه ای در دو مدل استوانه ای تک ردیفه و پر غلتک در بازار موجود می‌باشد.
  • رولبرینگ سوزنی : چون در این بلبرینگ ها قطر غلتک در انتهای قطعه کاهش می‌یابد به آن ها سوزنی گفته می‌شود. از لحاظ مکانیکی بلبرینگ سوزنی از استوانه ای نازک تر بوده و برای استفاده در مکان هایی که وزن و اندازه قطعه مهم است، مناسب تر می‌باشد. این بلبرینگ تحمل بار و فشار شعاعی بالایی را دارد. رولبرینگ سوزنی در دو نوع یک ردیفه و دو ردیفه در بازار موجود است.( هم چنین می‌تواند با رینگ داخلی و یا بدون رینگ داخلی باشد)
  • رولبرینگ مخروطی : غلتک های این بلبرینگ مخروطی بوده و بدنه آن دارای شیارهای داخلی و خارجی می‌باشد که به دلیل همین طراحی خاص بر خلاف دو نوع دیگر استوانه ای و سوزنی تحمل بار محوری را نیز دارد. از دیگر ویژگی های اصلی ظاهری آن، امکان جداسازی بخش مخروطی شکل از دیگر قسمت بدنه است.استفاده اصلی بلبرینگ مخروطی به دلیل امکان نصب و جاسازی راحت و دقت بالا در صنعت خودروسازی داخل قطعاتی مانند جعبه گیربرکس، موتور و… است.این بلبرینگ در سه نوع مخروطی یک ردیفه، دو ردیفه و چهار ردیفه تولید می‌شود.
  • رولبرینگ بشکه ای : این رولبرینگ به دلیل داشتن سطح کره ای خود میزان از گروه رولبرینگ های خودتنظیم محسوب می‌شود. زمانی که بار شعاعی به صورت ضربه ای و شدید وارد شود، از رولبرینگ بشکه ای استفاده می‌شود زیرا که ظرفیت بالایی برای تحمل فشار در این وضعیت را دارد.( به همین دلیل در تجهیزات معدنی استفاده زیادی دارد) ویژگی های مهم این بلبرینگ عبارتند از : تحمل فشار و بار شعاعی بالا اما در سرعت های پایین، دارا بودن قابلیت تفکیک پذیری قطعات، نامتقارن بودن و سرعت دورانی بالا

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *