شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 صبج لغایت 16:30 بعد از ظهر پنجشنبه 8:30 الی 12:30
  • با ما تماس بگیرید

    5 - 88109204 - 021

  • ایمیل

    info@tesabearing.ir

  • تماس با ما
 بلبرینگ خودتنظیم چیست و چه کاربردی دارد ؟

بلبرینگ خودتنظیم چیست و چه کاربردی دارد ؟

بلبرینگ خودتنظیم مجموعه­ای از قطعات است که با اتصال به یکدیگر بلبرینگ خودتنظیم را به وجود می­آورند. این بلبرینگ از یک شیار خارجی کروی شکل و یک رینگ داخلی با دو شیار دایره­ای و یک قفسه که ساچمه­ها را درون بلبرینگ نگهداری می­کند ساخته شده است. قفس موجود در بلبرینگ خود تنظیم برای ماشینهای کوچک از جنس فولاد است و برای ماشین‌های بزرگ‌تر از جنس برنج ساخته می­شود تا توانایی و مقاومت لازم را داشته باشند.

یکی از مزیت‌های بلبرینگ خودتنظیم وجود مواد روان کننده در درون آن است. درون این بلبرینگ فضای خالی وجود دارد که در هنگام تولید از مواد روان­کننده پر شده و در زمان استفاده تا هنگامی که بلبرینگ قابل استفاده است نیازی به مواد روان­کننده به صورت دوره­ای ندارد. این امر دارایی مزایایی است، از جمله اینکه باعث طول عمر قطعه مورد نظر شده و بدون روان­کاری دوره­ای قطعه به صورت مطلوب به کار خود ادامه می­دهد. از سوی دیگر در هزینه­ها جانبی نگهداری این نوع از بلبرینگ صرفه­جویی بسیاری شده و استفاده از آن مقرون به صرفه است.

بلبرینگ خود تنظیم به دلیل نوع طراحی و تولید خود قادر به تحمل بار بالایی است. چرخش این بلبرینگ‌ها به صورت مفصلی است و میزان کارایی بالایی دارد. بلبرینگ خودتنظیم در ابعاد و اندازه­های گوناگونی تولید می­شوند. این نوع از بلبرینگ‌ها دارای حلقه آب‌بند درون خود هستند که به وسیله آن مواد روان­کننده را تا پایان عمر مفید درون خود نگهداری می­کنند.

عموماً بلبرینگ‌های خودتنظیم در دستگاه­هایی استفاده می­شوند که کارهای سنگین و با بار زیاد انجام می­دهد. یکی از موارد مصرف بلبرینگ‌های خود تنظیم استفاده از آن‌ها در ماشین آلات کشاورزی است. ماشین آلات کشاورزی به دلیل نوع فعالیت خود نیاز به بدنه و قطعات محکم و پرقدرتی دارند. بلبرینگ‌های خودتنظیم در این ماشین‌آلات به خوبی وظیفه خود را انجام ­می­دهند. از دیگر مصارف بلبرینگ‌های خودتنظیم می­توان به استفاده در ماشین‌های ساده، صنایع چوب و هواکش‌ها اشاره کرد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *