شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 صبج لغایت 16:30 بعد از ظهر پنجشنبه 8:30 الی 12:30
  • با ما تماس بگیرید

    5 - 88109204 - 021

  • ایمیل

    info@tesabearing.ir

  • تماس با ما
 بلبرینگ تماس زاویه­ ای چیست ؟

بلبرینگ تماس زاویه­ ای چیست ؟

بلبرینگ تماس زاویه­ای نوعی از بلبرینگ‌ها هستند که شارهای آن‌ها به نحوی ساخته می­شود که در اثر نیروی وارد شده به آن‌ها از یک رینگ به رینگ دیگر منتقل می­شوند. بلبرینگ تماس زاویه­ای انواع مختلفی دارد که هر کدام به توجه به کاربرد مخصوصی طراحی و تولید می­شوند. یکی ویژگی قابل توجهی که بلبرینگ‌های تماس زاویه­ای نسبت به بلبرینگ‌های شیاری دارد این است که به دلیل وجود زاویه­های مختلف امکان اتصال بهتر و دقیق­تری با دستگاه اتصالی دارند و به این دلیل تحمل بارهای محوری بیشتری دارند. بلبرینگ‌های تماس زاویه­ای به صورت مجزا نمی­توانند بار شعاعی را تحمل کنند، اما زمانی که بار شعاعی وارده همراه با بار محوری باشد بلبرینگ تماس زاویه­ای به خوبی قادر به تحمل آن است.

بلبرینگ‌های تماس زاویه­ای به دلیل طراحی خاصی که دارند در ماشین‌هایی استفاده می­شوند که دارای سرعت چرخش بسیار بالایی هستند. این بلبرینگ‌ها به دلیل اتصال دقیق خود مانع از لقی ماشین هنگام چرخش شده مو میزان ایمنی و سرعت چرخش ماشین را بالا می­برد. بلبرینگ‌های مناسب برای ماشین‌هایی با سرعت چرخش بسیار بالا بلبرینگ‌های با درجه ۱۵ هستند. بلبرینگ‌هایی که درجه ۲۵ دارند بیشتر برای ماشین‌هایی استفاده می­شوند که بارهای محوری زیادی به آن‌ها وارد می­شود.

بلبرینگ‌های تماس زاویه­ای به شکل یک ردیفه و دو ردیفه تولید می­شوند. در نوع یک ردیفه آن اجزاء بلبرینگ قابل تفکیک نبوده و همه اجزاء به صورت یکپارچه به دستگاه مورد نظر متصل می­شود. برای ساخت بلبرینگ‌های یک ردیفه از قفسه­هایی با جنس پلی آمید و یا برنج استفاده می­شود.

نوع دیگر بلبرینگ تماس زاویه نوع دو ردیفه آن است. این مدل از بلبرینگ توانایی تحمل بارهای بسیار سنگینی در انواع شعاعی و محوری را دارد. قفسه­های بلبرینگ محوری به طور معمول از جنس برنج و یا فولاد است که منجر به مقاومت بسیار بالای این بلبرینگ‌ها در تحمل بارهای سنگین می­شود. بلبرینگ‌های تماس زاویه­ای دو ردیفه در دو نوع قابل تفکیک و بدون تفکیک ساخته می­شوند. آن‌ها همچنین انواع دارای آب بند و بدون آب بند نیز دارند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *