شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 صبج لغایت 16:30 بعد از ظهر پنجشنبه 8:30 الی 12:30
  • با ما تماس بگیرید

    5 - 88109204 - 021

  • ایمیل

    info@tesabearing.ir

  • تماس با ما
 بلبرینگ استیل چیست ؟

بلبرینگ استیل چیست ؟

این نوع بلبرینگ از جنس عنصر استیل با آلیاژ بالا تولید می-شود. جنس بدنه این بلبرینگ از جنس استیل و رینگ و ساچمه آن از نوع استنلس استیل است. از ویژگی­های مثبت بلبرینگ استیل مقاوم بالای آن در برابر زنگ­زدگی و خوردگی است. این نوع از بلبرینگ در برابر اکسیده شدن در محیط دوام بالایی دارد و در مجاورت با آب و رطوبت دچار زنگ­زدگی نمی­شود. از این رو این نوع از بلبرینگ مناسب برای محیط‌هایی است که رطوبت بالایی دارند و یا اینکه وسیله مورد استفاده به طور مداوم در مجاورت آب قرار دارد.

به طور معمول آلیاژ موجود در ساخت این بلبرینگ­ها ترکیبی از ۱۸ درصد کروم و ۸ درصد نیکل است که مقاومت ضد اکسیدی قطعه را بالا می­برد. به همین دلیل این قطعه در برابر خوردگی، ساییدگی و زنگ­زدگی نیز مقاوم می­شود و این میزان از مقاومت موجب بالا رفتن طول عمر قطعه و عدم نیاز به تعویض دوره­ای آن و در نتیجه هزینه نهایی کمتر می­شود.

بلبرینگ‌های استیل علاوه ب مزیت‌هایی که دارند دو مشکل عمده دارند. اولین مشکل این بلبرینگ‌ها این است که بدنه آن­ها نسبت به نوع فولاد این قطعه دارای مقاومت کمتری است و ممکن است در اثر تحمل بار زیاد و سنگین و طولانی مدت تغییر شکل داده و دچار مشکل شود. مسئله دیگر این نوع از بلبرینگ‌ها ضعف کم آن‌ها در مجاورت با گازهای کلرید و نمک است. وجود این گازها در مجاورت بلبرینگ در طی مدت طولانی و مداوم موجب اندکی خوردگی در این قطعه می­شود.

بلبرینگ استیل در صنایع بسیاری کاربرد دارد. یکی از این صنایع که بلبرینگ استیل به دلیل وجود رطوبت و حرارت در آن کاربرد خوبی دارد صنایع تولید مواد غذایی است. از دیگر موارد نیز می­توان به ماشین آلات نفتی اشاره کرد. همچنین از این بلبرینگ در صنایع پتروشیمی به دلیل بالا بودن میزان رطوبت در این فضاها استفاده زیادی به عمل می­آید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *