شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 صبج لغایت 16:30 بعد از ظهر پنجشنبه 8:30 الی 12:30
  • با ما تماس بگیرید

    5 - 88109204 - 021

  • ایمیل

    info@tesabearing.ir

  • تماس با ما
 بلبرینگ مخروطی چیست و چه کاربردی دارد ؟

بلبرینگ مخروطی چیست و چه کاربردی دارد ؟

بلبرینگ مخروطی

بلبرینگ مخلوطی نوعی از بلبرینگ است که از یک شیار و غلطک مخروطی شکل تشکیل شده است. دو حلقه در دو طرف بلبرینگ قرار دارد که شیار موجود در درون بلبرینگ به حلقه بیرونی آن متصل می­شود. این نوع از بلبرینگ تفکیک­پذیر است و قطعات آن قابل جدا شدن هستند. بلبرینگ مخروطی در ابعاد و جنس‌های مختلفی تولید ­می‌شود. نوع مخروطی بلبرینگ دارای تحمل بار بسیار بالا است، همچنین به دلیل داشتن اصطکاک بسیار کم دوام بالایی دارد. این نوع از بلبرینگ به راحتی روان کاری می­شود. بلبرینگ مخروطی ویژه تحمل بار به صورت شعاعی و محوری است. به طور معمول جنس بلبرینگ‌های مخروطی از فولاد است که به شکل پنجره­ای آن تهیه می­شود.

بلبرینگ‌های مخروطی به چند شکل تولید می­شوند که هر کدام کارایی مخصوص به خود را دارند. انواع بلبرینگ‌ها عبارت‌اند از:

  1. بلبرینگ مخروطی یک ردیفه: نوع یک ردیفه این بلبرینگ قادر به تحمل باز شعاعی و محوری در یک سمت است. این نوع بلبرینگ مخروطی نیز قابل تفکیک است و حلقه داخلی، غلطک­ها و قفسه­ها در آن به راحتی جدا می­شوند. از ویژگی­های مثبت این بلبرینگ نصب آسان، روان کاری ساده و عدم نیاز آن به کالیبره کرده است.
  2. بلبرینگ دو ردیفه: مدل دو ردیفه بلبرینگ مخروطی بارهای شعاعی و محوری که از دو قسمت وارد می­شود را به خوبی تحمل می­کند. در این مدل تحمل بار نسبت به مخروطی یک طرفه بسیار بیشتر است. تحمل بار بلبرینگ مخروطی دو طرفه به دلیل دارا بودن تعداد زیادی از غلطک­ها در درون آن و همچنین طراحی و ساخت دقیق این نوع از بلبرینگ­ها است.
  3. بلبرینگ چهار ردیفه: اگر در وسیله مورد استفاده شما بارهای شعاعی و محوری از همه جهات به بلبرینگ وارد می­شود نوع مخروطی چهار ردیفه ان برای شما مناسب است. این نوع مخروطی نسبت به دو مدل یک و دو ردیفه قابلیت تحمل بار بسیار بالایی دارد. در این مدل زاویه باری که بر بلبرینگ وارد می­شود اهمیت زیادی دارد. در واقع با افزایش زاویه بار قدرت تحمل بلبرینگ نیز بیشتر می­شود.

انواع بلبرینگ‌های مخروطی در جفت عقب ماشین‌ها کاربرد دارند. آن‌ها نیروهای محوری وارد شده بر عقب ماشین را به صورت مساوی پشتیبانی می­کنند. وجود بلبرینگ‌ها در چرخ­های ماشین و کلیه وسایل نقلیه موجب کاهش اصطکاک و در نهایت کاهش گرمای تولید شده توسط وسیله و سرعت و بهبود عملکرد آن‌ها می­شود. قدرت تحمل این بلبرینگ‌ها در وسایل نقلیه بسیار بالا است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *