شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 صبج لغایت 16:30 بعد از ظهر پنجشنبه 8:30 الی 12:30
  • با ما تماس بگیرید

    5 - 88109204 - 021

  • ایمیل

    info@tesabearing.ir

  • تماس با ما
 بلبرینگ کف گرد چیست و چه کاربردی دارد ؟

بلبرینگ کف گرد چیست و چه کاربردی دارد ؟

بلبرینگ کف گرد

بلبرینگ‌ های کف گرد به صورت یک طرفه و دوطرفه تولید می­شوند. بلبرینگ کف گرد از مجموعه‌ای از قطعات تولید می­شود که شامل یک واشر و تعدادی ساچمه  به همراه قفسه ساخته می­شود. این نوع از بلبرینگ‌ها به خوبی تحمل بارهای محوری را دارند.

بلبرینگ‌های کف گرد دو طرفه برای تحمل بارهای محوری با جهت‌های متغیر طراحی می­شوند. این بلبرینگ‌ها از دو واشر برای نصب در انتهای بلبرینگ و دوسری ساچمه و یک واشر به عنوان لایه میانی آن ساخته می­شوند. قفسه پرس‌کاری شده بر روی سطح این بلبرینگ‌ها در سایز کوچک آن‌ها از جنس ورقه‌های فولادی است و در بلبرینگ‌هایی با سایزهای بزرگ‌تر از ورقه­هایی از جنس برنج استفاده می­شود.

بلبرینگ‌های کف گرد برای مواقعی طراحی شده و نصب می­شوند که بلبرینگ‌های شعاعی نتوانند بارهای محوری وارد شده بر دستگاه را تحمل کنند. این بلبرینگ‌ها در آن محل‌ها نصب شده و بار محوری وارد شده بر آن را به خوبی تحمل می­کنند.

یک نوع دیگر از بلبرینگ‌های کف گرد نوع تماس زاویه‌ای آن است. این نوع از بلبرینگ کف گرد نیز به دو صورت یک طرفه و دو طرفه تولید می‌شوند. بلبرینگ کف گرد تماس زاویه‌ای برای مواردی است که ماشین مورد نظر نیاز به بلبرینگی با دقت بسیار بالا دارد. در این مدل نیروی وارد شده با زاویه تماس ۶۰ درجه از یک سطح به سطوح دیگر منتقل می‌شود و بار وارد شده را به خوبی و با دقت بسیار تحمل می‌کند.

جنس قفسه‌های این نوع از بلبرینگ از پلی آمید است که با الیاف شیشه تقویت شده است. در بلبرینگ‌های کف گرد تماس زاویه‌ای ساچمه‌ها به وسیله یک قفسه از جنس برنج بر روی سطح بلبرینگ پرس می‌شوند. اجزاء بلبرینگ کف گرد به صورت قابل تفکیک ساخته می‌شوند و می‌توان تمامی قطعات آن را از یکدیگر تفکیک کرد. ولی این قطعات به گونه‌ای ساخته می‌شوند که قابل تعویض با قطعات نمونه مشابه بلبرینگ نیستند و تنها برای همان بلبرینگ قابل استفاده هستند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *