شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 صبج لغایت 16:30 بعد از ظهر پنجشنبه 8:30 الی 12:30
  • با ما تماس بگیرید

    5 - 88109204 - 021

  • ایمیل

    info@tesabearing.ir

  • تماس با ما
 بلبرینگ مفصلی چیست و چه کاربردی دارد ؟

بلبرینگ مفصلی چیست و چه کاربردی دارد ؟

بلبرینگ مفصلی

نوعی از بلبرینگ است که در صنعت به آن بلبرینگ سرکجی نیز گفته می­شود. این نوع از بلبرینگ برای اتصال نقاطی به کار می­رود که اتصال پنجه­ای برای آن نامناسب باشد. این نوع از بلبرینگ برای اتصالاتی کاربرد دارد که به فضای بیشتری برای محور نیاز دارند. بلبرینگ مفصلی به شکل دایره­ای تولید می­شود. درون این بلبرینگ تعداد ساچمه کروی و یا سوزنی وجود دارد که با توجه به نوع کاربر بلبرینگ نوع ساچمه درون آن نیز تعیین می­شود.

شکل ساخت بلبرینگ مفصلی به گونه­ای است که یک سمت آن به شکل پیچ و رزوه­ای ساخته شده است تا بتواند اتصال راحت‌تری به دستگاه موردنیاز داشته باشد. نحوه انتقال نیرو در بلبرینگ مفصلی به این گونه است که بار وارده شده بر آن از طریق دسته و لایه خارجی موجود بر روی بلبرینگ به ساچمه­ها منتقل شده و از آن به لایه داخلی منتقل شده و موجب چرخش بلبرینگ موجود می­شوند.

در بلبرینگ مفصلی به دلیل وجود ساچمه­های سوزنی و کروی زاویه چرخش بار وارد شده بر بلبرینگ محدود می­شود و بلبرینگ جای فعالیت کمتری برای حرکت را دارا است. بلبرینگ‌های مفصلی بیشتر در ماشین‌های سنگین که فضای نصب کمی دارند و بار زیادی به آن‌ها وارد می­شود و نیاز به بلبرینگ پرقدرتی دارند استفاده می­شود. از جمله این ماشین‌های سنگین می­توان به ماشین‌آلات حفاری، جرثقیل‌ها و کلیه ماشین‌آلات سنگین که کاری مشابه به این دستگاه­ها دارند نام برد.

بلبرینگ‌های مفصلی در این دستگاه­ها مسئولیت زیادی دارند و باید توانایی تحمل بار زیادی را داشته و کاملاً قابل اطمینان باشند. بلبرینگ‌های مفصلی تحمل بارهای شعاعی و محوری را به خوبی دارند. بلبرینگ‌های مفصلی به صورت معمول به شکل افقی درون دستگاه‌های موردنیاز نصب می­شوند و تحت فشار بارهای وارد شده به صورت محوری و گشتاوری­های بزرگ قرار می­گیرند. رینگ‌های موجود در بلبرینگ‌های مفصلی قطرهای متفاوتی دارند که برای آسان شدن و تسهیل حمل و نقل و یا اتصال چند قسمت از یک دستگاه به یکدیگر مورد استفاده قرار می­گیرند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *