شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 صبج لغایت 16:30 بعد از ظهر پنجشنبه 8:30 الی 12:30
  • با ما تماس بگیرید

    5 - 88109204 - 021

  • ایمیل

    info@tesabearing.ir

  • تماس با ما

کاسه نمد چرمی

به طور کلی می توان گفت کاسه نمد نوعی درزگیر یا آب بند است که برای درزبندی شفت ها ی دوار و نواحی حاوی سیالات مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله مهم ترین هدف استفاده از کاسه ی نمد در قطعات خودرو می توان به جلوگیری از بیرون ریزی و نشت سیالات در قطعات مکانیکی اشاره کرد. هر یک از این واشر ها که اکثراً شکلی گرد دارند در ابعاد مختلف در موتور ماشین آلات و موتور ها با هدف پیشگیری از نفوذ روغن به بیرون به کار برده می شوند. از جمله مهم ترین مواد اولیه ی به کار برده شده در ساخت این کاسه ها می توان به لاستیک نیتریل (NBR)، لاستیک سیلیکون (SI)، لاستیک فلورو (FPM)، لاستیک پلی اکریلیک (ACM)، تفلون و غیره اشاره کرد. تفلون بیشتر به جهت جلوگیری از خوردگی در این قطعات به کار برده می شود. به طور کلی درزگیر های مورد استفاده در خودرو ها شامل کاسه های نمد، اورینگ ها، پکینگ ها، گردگیر ها و غیره می شوند و کاربرد آن ها عایق کردن وکیپ کردن نقاط مختلف سطوح سایر قطعات خودرو، به خصوص قطعاتی که حاوی روغن و سیالات می باشند، است.

کاسه نمد در ابعاد، انواع و با جنس های مختلفی تولید می شود. از جمله انواع کاسه نمد می توان به کاسه نمد فانوسی، کاسه نمد چرمی، کاسه نمد پلی یورتان، کاسه نمد NBR، کاسه نمد ACM، کاسه نمد PU و غیره اشاره کرد که در ادامه به بررسی کاسه نمد چرمی می پردازیم.

جرم به دلیل نرم بودن، انعطاف پذیری بسیار خوبی دارد. بنابراین می تواند قابلیت انعطاف پذیری خوبی برای اصطکاک بین دو جسم سفت و سخت ایجاد کند. هم چنین از ویژگی های دیگر کاسه های نمد چرمی می توان به قابلیت بالا در جذب روغن اشاره کرد.

این کاسه ها مقاومت بالایی در برابر حرارت های بالا داشته و  تا دما هایی بین 70 تا 100 درجه ی سانتی گراد سالم باقی می مانند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *