شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 صبج لغایت 16:30 بعد از ظهر پنجشنبه 8:30 الی 12:30
  • با ما تماس بگیرید

    5 - 88109204 - 021

  • ایمیل

    info@tesabearing.ir

  • تماس با ما

کاسه نمد فانوسی

 

کاسه ی نمد نوعی درزگیر است که در صنایع ماشین آلات، خودرو ها و موتور ها استفاده می شود.  از جمله کاربرد های این قطعه می توان به درز بندی شفت دوار و روپوشی مایعات درون خودرو اشاره کرد.

این قطعه در واقع از نشت مایعات مختلف خودرو به بیرون از پوسته ی آن ها جلوگیری می کند. به طور کلی این کاسه ی نمد از یک واشر کاسه ای فلزی شکل، یک عدد نمد فشرده و سه عدد فلز تشکیل شده است که از نشت سیالات در قطعات مکانیکی ماشین جلوگیری می کنند. این کاسه ها معمولا از جنس تفلون هستند.

این جنس باعث می شود تا از خوردگی آن ها جلوگیری شود.  این قطعات در حال حاضر در اندازه های و انواع مختلفی تولید می شوند که از جمله ی آن ها می توان به کاسه های نمد چرمی، کاسه های نمد فانوسی، کاسه های نمد کمپرسور، کاسه های نمد فرمان، کاسه های نمد پلوس و غیره اشاره کرد.

در ادامه به بررسی کاسه های نمد فانوسی می پردازیم. کاسه های نمد فانوسی به طور کلی لوله هایی هستند که از فلزات ارتجاعی موج دار  ساخته شده اند. در واقع در این لوله ها یک عدد واشر پلاستیکی نیز قرار می گیرد.

اگر بخواهیم درباره ی کاربرد آن توضیح دهیم به طور کلی می توان گفت که این نوع کاسه ی نمد اطراف گلویی میل لنگ و بدنه ی کمپرسور را آب بندی می کند. برای به حداکثر رساندن کارایی کاسه ی نمد باید حفره ی قرار گیری این کاسه را از جهات زیر مورد توجه قرار دهید:

1) زبر بودن

2) تلورانس

در انتخاب نوع کاسه ی نمد فاکتور های زیادی وجود دارد. شما باید بر اساس موارد استفاده و شرایط محیط کاری آن را انتخاب کنید. از جمله ی این فاکتور ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1) قطر خارجی

2) جلد کاسه ی نمد

برای مثال لبه ی کاسه ی نمد و طرح کمکی هیدرو دینامیک در طرح کمکی هیدرو دینامیک در استفاده از شیار های مارپیچی، می تواند کارایی لبه های آب بندی کاسه ی نمد را بهبود ببخشد. همچنین باید جنس این کاسه ها در نظر بگیرید. برای مثال جنس NBR ضد حرارت و روغن است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *