شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 صبج لغایت 16:30 بعد از ظهر پنجشنبه 8:30 الی 12:30
  • با ما تماس بگیرید

    5 - 88109204 - 021

  • ایمیل

    info@tesabearing.ir

  • تماس با ما

کاربرد کاسه ی نمد در میل لنگ و پیستون

در زمان های قدیم برای جلوگیری از روغن ریزی در ماشین های صنعتی و خودرو ها از نمد یا پارچه استفاده می کردند. این کاربرد به این صورت بود که نمد یا پارچه، روغن را به خود جذب کرده و جلوی نشت آن را می گرفت.

از دیگر کاربرد های این کاسه ها در زمان قدیم میتوان به جلوگیری از نشت آب و سیال های دیگر اشاره کرد. کاسه ی نمد یا Radial shaft seal نوعی قطعه در خودرو و موتور است که به عنوان درزگیر برای درزبندی شفت دوار و پوسته ی حاوی مایعات مورد استفاده قرار می گیرد.

این قطعه خود به طور کلی از واشر کاسه ای فلزی شکل، نمد فشرده و سه قطعه فلز ساخته شده است که به طور کلی مانع نشت و بیرون رفتن سیالات در قطعات مکانیکی می شود، در حال حاضر این واشر های لاستیکی به صورت گرد و در اندازه ها و ابعاد مختلفی تولید می شوند.

بنابراین از جمله مهم ترین کاربرد های کاسه ی نمد می توان به کمک به پیشگیری از نفوذ روغن در دستگاه های مکانیکی اشاره کرد. این کاسه معمولاً از جنس تفلون؛ چرا که همانگونه که می دانید تفلون از خوردگی اجزای آن جلوگیری می کند. پیستون کمک فنر درون یک تیوپ فلزی که حاوی سیال هیدرولیکی (معمولاً روغن) می باش، حرکت می کند.

یک کاسه ی نمد در اطراف محل حرکت میله به داخل و خارج تیوپ آب بندی شده و سیال تحت فشار، امکان خروج از محفظه را ندارد. کاسه نمد انواع مختلفی دارد.

برای مثال کاسه ی نمد کمپرسور یک مانع بدون نشت و نفوذ ناپذیر است که بین میل لنگ و بدنه ی کمپرسور قرار می گیرد. از جمله کاربرد های دیگر این کاسه ها می توان به استفاده از کاسه های نمدی کربنی در ماشین های صنعتی و خودرو ها برای خشک بودن و تنظیم فشار گاز کولر خودرو اشاره کرد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *