شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 صبج لغایت 16:30 بعد از ظهر پنجشنبه 8:30 الی 12:30
  • با ما تماس بگیرید

    5 - 88109204 - 021

  • ایمیل

    info@tesabearing.ir

  • تماس با ما

راه کار های مراقبت و نگه داری از بلبرینگ در حین کار کردن

 

بلبرینگ ها اجزای مکانیکی مهمی هستند که به حفظ حرکت خطی و حرکت چرخشی ماشین کمک می کنند.؛ بنابراین حفظ و نگه داری از آن ها برای داشتن عمری طولانی بسیار مهم است. در زیر به چندین راه برای نگه داری بلبرینگ ها معرف می کنیم.

1) با دقت با آن ها رفتار کنید.

بلبرینگ ها به اندازه ای ظریف هستند که می توانند بسیار زود آسیب ببینند؛ به همین دلیل بسیار مهم است که آن ها به صورت افقی در محیط خشک و تمیز و در بسته بندی هایی دست نخورده نگه داری شوند. این قطعات نباید در معرض آلاینده های هوا قرار گیرند، زیرا حتی مقدار کمی خاک می تواند باعث نارسایی زودرس در آن ها شود. هرگز بلبرینگ ها را مستقیماً روی حلقه ی بیرونی قرار ندهید، زیرا این کار می تواند به دوران آن آسیب رسانده و باعث نقص آن شود. مهم ترین نکته که باید به خاطر داشته باشید این است که هرگز بلبرینگ ها را تا زمانی که نمی خواهید از آن ها استفاده کنید، از بسته بندی خارج نکنید.

2) محفظه و شافت بلبرینگ را بررسی کنید.

هر زمان که بلبرینگ را نصب کردید، ضروری است که محفظه و شافت را برای احتمال هر نوع آسیب بررسی کنید. توجه داشته باشدی،  برای تمیز کردن سطوح آن همیشه از یک پارچه ی نرم استفاده کنید.

3) بلبرینگ را به درستی نصب کنید.

روشی که برای نصب بلبرینگ ها استفاده می شود به نوع آن ها بستگی دارد. به عنوان مثال یاتاقان هایی با حفره های استوانه ای معمولاً از طریق روش فشار مناسب سوار می شوند. همچنین بلبرینگ ها دارای حفره های خمیده را می توان مستقیماً از طریق مخروط ها، روی شفت های یعنی یا استوانه ای نصب کرد، با این حال دقت کنید که فشار مناسب باشد زیرا در صورت ایجاد فشار نامناسب ممکن است آسیب ببیند.

4) از گرم کردن یا گرمای بیش از حد خودداری کنید.

حداکثر گرمایش مجاز در بلبرینگ ها به عملیات حرارتی بستگی دارد.اگر آن ها بیش از حد مجاز گرم شوند، می توانند فولاد بلبرینگ را به طور دائم تغییر شکل داده، نرم کرده، حمل بار را پایین آورده و در نتیجه خراب شوند. همیشه بلبرینگ ها را با استفاده از بخاری های القایی گرم کنید و هرگز آن ها را با شعله گرم نکنید.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *