شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 صبج لغایت 16:30 بعد از ظهر پنجشنبه 8:30 الی 12:30
  • با ما تماس بگیرید

    5 - 88109204 - 021

  • ایمیل

    info@tesabearing.ir

  • تماس با ما
 قفسه بلبرینگ چیست  و چند نوع دارد ؟

قفسه بلبرینگ چیست و چند نوع دارد ؟

قفسه‌هایی که در ساخت بلبرینگ نقش دارند ، به دو قفسه پرس شده و یا  (PressedCage)

و گروه قفسه یکنواخت یا (SolidCage) تقسیم می شوند.

قفسه پرس شده :

این نوع قفسه ها از ورق‌های فولادی تهیه می شوند با این حال ؛ دیده می شود که در برخی موارد از جنس برنجی نیز تهیه می‌گردند. از بارز ترین مزیت این قفسه‌ ها ، می توان به وزن کم آن بوده که در مقایسه با قفسه های فلزی ماشین کاری شده ، بسیار سبک تر می باشند. از جمله نکات مثبت این نوع قفسه ها این است که ، این نوع قفسه‌ فضای خالی بین رینگ داخلی و رینگ خارجی را پر نکرده و روانکار به راحتی وارد بیرینگ شده و در فضای داخلی قفسه ذخیره می شود.

بر طبق استاندارد های مشخص شده و طبق اصولی خاص ؛ این نوع قفسه به عنوان جزئی از قسمتهای استاندارد طراحی شده در بیرینگ فرض نمی‌شود و تنها در شماره فنی بیرینگ مشخص می‌شود.

قفسه یکنواخت :

موادی که در این نوع قفسه ها بکار می ورد ؛ عموماً مواد فلزی، رزین‌های فنولیک و پلی ‌آمید ها هستند که همانند قفسه های پرس شده در شماره بیرینگ نشان داده می‌شوند.محل منساب اشتفاده از این نوع قفسه ها از جنس قفسه‌های فلزی ماشین‌کاری شده ، معمولاً در جایی که نیرو و درجه حرارت بالایی وجود داشته باشد ، استفاده می‌شوند.

این نوع قفسه‌ها برای بلبرینگ‌ هایی که از سرعت بالایی برخور دارند گزینه مناسبی بوده تا بتوانند نیروی داخلی را به حداقل برسانند و معمولاً مواد بکار رفته در این قفسه ها سبک می باشند.

مانند فلزات سبک ، پلی‌آمید یا رزین‌های فنولیک ها

این نوع قفسه‌های یکنواخت از جنس پلی ‌آمید ، به روش تولید در قالب‌های تزریقی تهیه شده و ظرفیت تحمل بار را به میزان زیادی بالا می برند. اشکال قفسه‌ها می‌تواند ، هزینه تولید را به حداقل  میزان ممکن کاهش بدهد که بوسیله تنوع در شکل قالب‌های تزریقی با دقت و سرعت بالا این امر ممکمن می شود.

تاثیر مثبت قابلیت ارتجاعی (flexibility) پلی‌آمید بهمراه وزن سبک آن و همینظور مقاومت کافی در برابر  ضربه و شتاب‌های مثبت و منفی شدید بسیار قابل توجه بوده و همچنین خواص خوب لغزشی در برابر حرکت‌های ناگهانی، از خواص منحصر به فرد این نوع قفسه‌ها به شمار می آید.

کارآیی‌های اصلی قفسه :

نگهداری المان‌های غلتکی (ساچمه و رولر)

جداسازی المان‌های غلتکی به منظور جلوگیری از اصطکاک و ایجاد حرارت بالا

نگهداری المان‌های غلتکی در فواصل مساوی به منظور پخش یکنواخت بار

هدایت المان‌های غلتکی به منظور ایجاد حرکت ان

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *