شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 صبج لغایت 16:30 بعد از ظهر پنجشنبه 8:30 الی 12:30
  • با ما تماس بگیرید

    5 - 88109204 - 021

  • ایمیل

    info@tesabearing.ir

  • تماس با ما
 عوامل کاهش عمر بلبرینگ صنعتی چیست ؟

عوامل کاهش عمر بلبرینگ صنعتی چیست ؟

عوامل کاهش عمر بلبرینگ صنعتی

بلبرینگ‌های صنعتی نیز ماند هر قطعه صنعتی دیگری یک عمر مفید دارند. عمر مفید قطعات صنعتی میزان مشخصی است که در طول آن زمان قطعات بالاترین بازدهی خود را دارند. چنانچه در نگهداری از بلبرینگ‌ها کوتاهی شده و یا اینکه بار و فشاری بیش از توان این قطعه بر آن‌ها وارد شود عمر مفید آن‌ها نیز کاهش می­یابد. عواملی بر کاهش طول عمر بلبرینگ مؤثر است که عبارت‌اند از:

  1. در صورتی که ارتعاشات وارد شده بر بلبرینگ زیاد بوده و تغییر زاویه آن‌ها ناگهانی و شدید باشد طول عمر بلبرینگ‌ها کاهش می­یابد.
  2. زمانی که به صورت پیوسته مقدار باری بیش از میزان بار قابل تحمل بلبرینگ‌ها بر آن‌ها وارد شود.
  3. روان­کاری ناقص و نامرتب از عواملی است که تأثیر قابل توجهی بر میزان عمر بلبرینگ‌ها دارند.
  4. زمانی که از کاسه نمد نامناسبی در بلبرینگ استفاده نشود و آب­بندی آن به خوبی صورت نگیرد عمر بلبرینگ بسیار کاهش خواهد یافت.
  5. در هنگام جایگذاری بلبرینگ درون دستگاه چنانچه بیشتر از حد نیاز بلبرینگ درون دستگاه سفت شود لقی مورد نیاز میان بلبرینگ و دستگاه که در نهایت منجر به افزایش فشار بر آن و شکستگی بلبرینگ می­شود.
  6. در صورتی که سایز بلبرینگ و نوع آن با دستگاه تناسبی نداشته باشد به مرور در اثر اصطکاک زیاد میان بلبرینگ و دستگاه، بلبرینگ دچار شکستگی و خرابی خواهد شد.
  7. روان­کاری یکی از مهم‌ترین عوامل کارکرد درست بلبرینگ است. اگر روان­کاری بیشتر از حد نیاز باشد و یا اینکه دیرتر از زمان مورد نیاز روان­کاری شود بسیار طول عمر بلبرینگ کاهش می­یابد.
  8. هر چقدر دمای دستگاه در هنگام دوران بالاتر باشد افزایش دمای موجود منجر به کاهش عمر بلبرینگ خواهد شد.
  9. یکی از مهم‌ترین عوامل کاهش طول عمر بلبرینگ نفوذ آلاینده­ها نظیر گردوغبار، رطوبت، حرارت، آب و اسیدهای رقیق به درون بلبرینگ است. هرکدام از این عوامل به تنهایی می­توانند باعث آسیب به بلبرینگ شوند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *