شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 صبج لغایت 16:30 بعد از ظهر پنجشنبه 8:30 الی 12:30
  • با ما تماس بگیرید

    5 - 88109204 - 021

  • ایمیل

    info@tesabearing.ir

  • تماس با ما

 روش ساخت بلبرینگ ها به چه صورت است ؟

 

صنعت بلبرینگ از مواد مختلفی برای تولید اجزای مختلف بلبرینگ استفاده می کند. این مواد دارای خواصی مطلوب برای به حداکثر رساندن کارایی و عمر بلبرینگ ها هستند. بلبرینگ ها انواع مختلفی دارند. از جمله ی آن ها می توان به بلبرینگ های شیار عمیق، بلبرینگ های زاویه ای، بلبرینگ های خود تراز، بلبرینگ گرد، بلبرینگ های خطی و غیره اشاره کرد. متداول ترین نوع بلبرینگ، بلبرینگ گرد یا همان توپ است که بسیار پرکاربرد است. بلبرینگ های توپی در مواردی چون درایو های سخت و اسکیت بورد ها بار های محرک و شعاعی را تحمل می کنند.

فرآیند ساخت بلبرینگ های داخلی و خارجی تقریبا یکسان است. این فرآیند به شرح زیر است:

1) در ابتدا حلقه ها به صورت لوله در می آیند. سپس دستگاه های اتوماتیکی چون ماشین های پیچ، از ابزار های برش حلقه استفاده کرده و مواد اضافی را برای ماشین کاری در اختیار شما قرار می دهند.

2) قسمت بیرون بلبرینگ با شماره و اطلاعات تولید کننده ی آن مهر و موم می شود.

3) مرحله ی بعدی ساخت بلبرینگ ها، سخت شدن است. حلقه ها به مدت 15 تا 20 دقیقه در دمای 1565درجه ی فارنهایت گرم شده و سپس در روغنی با دمای 375 درجه ی فارنهایت نیز به مدت 15 تا 20 دقیقه خنک می شوند. در آخر به مدت 2 ساعت در دمای 340 درجه ی فارنهایت گرم می شوند.

4) این مرحله از ساخت به سنگ زنی مربوط می شود. سنگ زنی توسط ماشین های مخصوص با هدف دستیابی به ابعاد مورد نظر انجام می گیرد. سنگ زنی به سه صورت انجام می گیرد. اول سنگ زنی صورت که برای رسیدن به عرض مناسب است، دوم سنگ زنی OD برای حلقه های بیرونی و سنگ زنی منفذ برای حلقه های درونی و در آخر سنگ زنی مسابقه ای برای تنظیم شعاع و هندسه.

5) آخرین مرحله مربوط به صاف کردن و رسیدن به سطح مناسب و شکل هندسی مورد نظر می باشد.

در آخر باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که برای ساخت بعضی از بلبرینگ ها ممکن است مراحل اضافی لازم شود. به عنوان مثال، بلبرینگ های زاویه ای ممکن این به سنگ زنی بیشتری نیاز داشته باشند تا اطمینان حاصل شود که حلقه های داخلی و خارجی در هنگام تحمل فشار، همان عرض را دارند. حتی اگر حلقه های داخلی و بیرونی دقیقاً همان عرض را داشته باشند، بسیاری از عوامل ممکن است باعث شوند هنگام قرار گیری، بلبرینگ ها در جاهای نا مناسبی قرار گیرند؛ مانند واریانس در شعاع دوران، محل دوران، موقعیت هندسی قطر توپ و غیره.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *