شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 صبج لغایت 16:30 بعد از ظهر پنجشنبه 8:30 الی 12:30
  • با ما تماس بگیرید

    5 - 88109204 - 021

  • ایمیل

    info@tesabearing.ir

  • تماس با ما
 دلایل خراب شدن بلبرینگ صنعتی چیست ؟

دلایل خراب شدن بلبرینگ صنعتی چیست ؟

دلایل خراب شدن بلبرینگ صنعتی

یکی از مهم‌ترین جنبه­های نگهداری از یک قطعه صنعتی شناخت به موقع ایراد و مشکل قطعه و رفع آن است. اگر هر مشکل بلبرینگ در زمان خود به درستی شناخته شود و ایراد آن رفع شود بلبرینگ‌ها طول عمر و کارایی بیشتری خواهند داشت. هر یک از خرابی­های بلبرینگ‌ها دلایلی دارند. در صورت بروز هرکدام از این مشکل­ها و اقدام نسبت به رفع آن‌ها می­توان از خرابی زودهنگام و تعویض سریع بلبرینگ جلوگیری کرد. از جمله دلایل خرابی بلبرینگ‌ها می­تواند عوامل زیر باشد:

  1. در صورتی که ضربه­های ناگهانی وارد شده بر بلبرینگ زیاد بوده و تغییر زاویه آن‌ها ناگهانی و شدید باشد منجر به خرابی و شکستگی بلبرینگ خواهد شد.
  2. زمانی که به صورت پیوسته مقدار باری بیش از میزان بار قابل تحمل بلبرینگ‌ها بر آن‌ها وارد شود.
  3. گریس و روغن دو نوع از موادی هستند به توسط آن‌ها بلبرینگ را روان­کاری می­کنند. این دو ماده دارای تفاوت­های بسیاری هستند و نوع مواد روان­کاری باید با توجه به کارکرد بلبرینگ انتخاب شده تا از آسیب به آن جلوگیری شود.
  4. زمانی که از کاسه نمد نامناسبی در بلبرینگ استفاده نشود و آب­بندی آن به خوبی صورت نگیرد و همچنین کاسه نمد نتواند از ورود آلاینده­ها به درون بلبرینگ جلوگیری کند بلبرینگ به سرعت دچار آسیب خواهد شد.
  5. در هنگام جایگذاری بلبرینگ درون دستگاه چنانچه بیشتر از حد نیاز بلبرینگ درون دستگاه سفت شود لقی موردنیاز میان بلبرینگ و دستگاه که در نهایت منجر به افزایش فشار بر آن و شکستگی بلبرینگ می­شود.
  6. در صورتی که سایز بلبرینگ و نوع آن با دستگاه تناسبی نداشته باشد به مرور در اثر اصطکاک زیاد میان بلبرینگ و دستگاه، بلبرینگ دچار شکستگی و خرابی خواهد شد.
  7. نصب نادرست بلبرینگ درون دستگاه یکی از دلایل رایج در ایجاد آسیب و شکستگی در بلبرینگ‌ها است.
  8. هر چقدر دمای دستگاه در هنگام دوران بالاتر باشد به دلیل کاهش کیفیت مواد روان­کاری و کاهش توان مقاومتی بلبرینگ دچار آسیب خواهد شد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *