شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 صبج لغایت 16:30 بعد از ظهر پنجشنبه 8:30 الی 12:30
  • با ما تماس بگیرید

    5 - 88109204 - 021

  • ایمیل

    info@tesabearing.ir

  • تماس با ما
 بلبرینگ مینیاتوری چیست و چه کاربردی دارد ؟

بلبرینگ مینیاتوری چیست و چه کاربردی دارد ؟

 

همان‌طور که از نام این بلبرینگ مشخص است سایز آن بسیار کوچک بوده و در صنایع خاصی مورد استفاده قرار می­گیرد. بلبرینگ مینیاتوری نوعی از بلبرینگ شیار عمیق است که برای مواردی استفاده می­شود که دارای محور نازک و فضای کم هستند. سایز این بلبرینگ‌ها بسیار کوچک بوده و از ۵/۱ میلی­متر تا ۹ میلی­متر تولید می­شوند.

تولید این‌گونه از بلبرینگ‌ها نیاز به تکنولوژی و دستگاه­های خاصی دارد. بلبرینگ‌های مینیاتوری را تنها چند شرکت پیشرفته در کشورهای ژاپن، چین و آمریکا تولید می­کنند. تولید این قطعه به صورت انحصاری بوده و تنها در کشورهای یاد شده یافت می­شود. بلبرینگ‌های مینیاتوری دارای قیمت بسیار بالایی هستند ولی به دلیل کیفیت بالایی که در کارکرد دارند مورد استقبال در صنایع پزشکی و خاص هستند. این قطعه دارای دقت بسیار بالا، عمر بهینه و دوام طولانی و سرعت بسیار بالا برای موارد خاص است.

کاربرد بلبرینگ‌های مینیاتوری

این نوع از بلبرینگ‌ها به دلیل خصوصیاتی که دارند تنها در صنایع خاصی قابل استفاده هستند. از جمله این صنایع می­توان به صنعت تولید تجهیزات و دستگاه­های پزشکی و همچنین صنایع گازی اشاره کرد. نمونه دستگاه­هایی که از بلبرینگ مینیاتوری در آن‌ها استفاده می­شود ژیروسکوپ‌ها، دستگاه هواسنج، گیربکس‌های مینیاتوری و بسیاری موارد دیگر است. سریع‌ترین نوع بلبرینگ مینیاتوری در مته دندانپزشکی به کار برده می­شود.

انواع بلبرینگ مینیاتوری

  1. بلبرینگ مینیاتوری شیار عمیق سری ۶: این نوع بسیار کوچک بوده و برای محله‌ای نسبتاً نازک و فضای کم استفاده می­شوند. تحمل بار بسیار بالایی دارند.
  2. بلبرینگ مینیاتوری شیار عمیق سری ۶-V: این نوع از بلبرینگ مینیاتوری مجموعه­ای از ساچمه­ها را دارد و به همین دلیل توانایی تحمل بار بسیاری دارد. نسبتاً کوچک است.
  3. بلبرینگ مینیاتوری شیار عمیق MR: دارای ابعاد بسیار کوچک است و به نسبت سایز خود تحمل بار بسیار بالایی را دارد. این سری از بلبرینگ مینیاتوری برای وسایلی که نیاز به سرعت دورانی بسیار بالایی دارند مناسب است.
  4. بلبرینگ فلنج­دار مینیاتوری MF: این سری دارای سایز کوچک هستند و دارای تحمل بار زیاد و سرعت دورانی فوق­العاده­ای هستند.
  5. بلبرینگ شیار عمیق سری R: این نوع از بلبرینگ نیز دارای ابعاد کوچک بوده و برای محله‌ای نازک و کم دسترس مناسب هستند. تحمل وزن بسیار بالایی دارند و توانی سرعت بسیار بالایی دارند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *