شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 صبج لغایت 16:30 بعد از ظهر پنجشنبه 8:30 الی 12:30
  • با ما تماس بگیرید

    5 - 88109204 - 021

  • ایمیل

    info@tesabearing.ir

  • تماس با ما
 بلبرینگ شعاعی دما بالا چیست ؟

بلبرینگ شعاعی دما بالا چیست ؟

بلبرینگ شعاعی دما بالا

بلبرینگ شعاعی نوعی از بلبرینگ‌ها هستند که توانایی تحمل باری را که به صورت شعاعی بر محور آن‌ها وارد می­شود را دارد. بلبرینگ شعاعی تنها بلبرینگی است که تحمل بار شعاعی خالص را دارد. این نوع از بلبرینگ‌ها دارای شیارهای عمیقی بر روس سطح خود هستند. درون شیارهای عمیق بلبرینگ شعاعی یک ردیف ساچمه قرار دارد که توانایی حمل بارهای عمودی و شعاعی بر محور چرخش را فراهم می­آورد

این نوع بلبرینگ به گونه­ای طراحی شده است که فضای درونی آن دارای میزان لقی زیادی است و موجب آسان‌تر شدن نحوه کارکرد آن می­شود. نوع دما بالای این بلبرینگ ویژه محیط‌هایی طراحی شده است که درجه حرارت بسیار بالایی در آن فضا وجود دارد. برای مثال فضاهای صنعتی مانند ذوب آهن نیاز به بلبرینگی دارند که در عین کارکرد روان و سریع توانایی تحمل دمای بالایی را نیز داشته باشد. این نوع از بلبرینگ‌ها با این مشخصات و ویژگی­ها تولید می­شوند.

برای جلوگیری از خوردگی سطحی بلبرینگ شعاعی دما بالا آن را با پوششی از فسفات منگنز آبکاری می­کنند تا بولبرینگ مقاومت بالاتری نسبت به دما، خوردگی و ساییدگی پیدا کند. این نوع از بلبرینگ دارای رینگ‌های استوانه­ای است که به بهبود عملکرد بلبرینگ کمک بسیاری می­کند.

استفاده از بلبرینگ شعاعی دما بالا مزایای بسیاری دارد. از جمله این مزایا خنک شدن سریع آن پس از تحمل زمان طولانی دمای بالا است و همین امر موجب دوام طولانی و عمر بالای بلبرینگ می­شود. از دیگر مزیت‌های این نوع از بلبرینگ عدم نیاز به روان­کاری مجدد است و همین امر موجب طول عمر بلبرینگ می­شود. اگر به هر دلیلی پس از مدت طولانی بلبرینگ نیاز به روان­کاری پیدا کند این امر با استفاده از یک لایه نازک گرافیت صورت می­گیرد. گرافیت میان غلتنده و قفسه­ها قرار می­گیرد و به شکل محسوسی اصطکاک ایجاد شده را کم می­کند که در نهایت منجر به کاهش ساییدگی و سرعت بالاتر و طول عمر بیشتر قطعه می­گردد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *