شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 صبج لغایت 16:30 بعد از ظهر پنجشنبه 8:30 الی 12:30
  • با ما تماس بگیرید

    5 - 88109204 - 021

  • ایمیل

    info@tesabearing.ir

  • تماس با ما
 بلبرینگ سوزنی چیست و چه کاربردی دارد ؟

بلبرینگ سوزنی چیست و چه کاربردی دارد ؟

بلبرینگ سوزنی

نام این بلبرینگ به دلیل نوع ظاهر آن است. بلبرینگ سوزنی دارای غلطک­هایی با قطر کم است که به این دلیل به آن سوزنی گفته می­شود. این نوع از بلبرینگ‌ها تحمل بار بسیار بالایی دارند. نحوه طراحی آن‌ها به‌گونه‌ای است که به دلیل فضای خالی زیادی که درون خود دارند مواد روان کننده را در خود ذخیره کرده و نیازی به روان­کاری دوره­ای کوتاه مدت ندارند.

جنس این بلبرینگ‌ها از فولاد کربن و کروم است که در برابر خوردگی و ساییدگی بسیار مقاوم است و موجب کیفیت بالای این قطعه می­شود. جنس قفسه درونی بلبرینگ سوزنی از فولاد و فیبر است که موجب بالا رفتن مقاومت آن می­شود. بلبرینگ سوزنی برای فضاهایی مناسب است که کوچک بوده و فضای خالی زیادی برای جای­گذاری بلبرینگ ندارد. بلبرینگ سوزنی با قطر کم غلطک­های خود درون این فضاها جای گرفته و امکان روان­سازی حرکت را برای این دستگاه­ها به وجود می­آورد.

بلبرینگ سوزنی در دو نوع پشت باز و بسته و همچنین با بوش و بدون بوش تولید می­شود. انتخاب نوع بلبرینگ سوزنی بر اساس کاربرد آن است. هرکدام از انواع آن برای دستگاه و محیط خاصی تولید می­شوند. یک مدل از بلبرینگ سوزنی نوع پوست کشیده شده آن است. این نوع دارای یک حلقه بیرونی بسیار نازک با ضخامت کم و دارای کشش عمیق است که با توجه به قطر کم دارای مقاومت تحمل بار بسیار بالایی است. این نوع از بلبرینگ سوزنی نیز در انواع پشت باز و بسته وجود دارد.

همچنین انواع دیگری از بلبرینگ سوزنی با توجه به نوع کارایی آن‌ها ساخته می­شود. انواع شیاردار، با رینگ و بدون رینگ نیز از بلبرینگ‌های سوزنی تولید می­شود.

بلبرینگ‌های سوزنی نیز در دو نوع تک ردیفه و دو ردیفه ساخته می­شود. در این دو نوع یک یا دو ردیف ساچمه درون بلبرینگ تعبیه می­شود که در نهایت منجر به روان شدن حرکت و کاهش اصطکاک میان قطعات می­گردد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *