شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 صبج لغایت 16:30 بعد از ظهر پنجشنبه 8:30 الی 12:30
  • با ما تماس بگیرید

    5 - 88109204 - 021

  • ایمیل

    info@tesabearing.ir

  • تماس با ما
 بلبرینگ، کجا استفاده می شود؟

بلبرینگ، کجا استفاده می شود؟

 

یاطاقان ساچمه ای متداول ترین نوع بلبرینگ است و در بسیاری از اجسام روزمره ، مانند اسکیت بورد ، مخلوط کن ، دوچرخه ، دستگاه های پخش دی وی دی و دستگاه های فتوکپی وجود دارد. این نوع از یاتاقان ها به طور معمول در برنامه هایی که دارای سرعت زیاد و بار کم هستند استفاده می شود.

یاتاقان های توپی از دو دهانه مسابقه تشکیل شده است که یک سری توپ های فلزی صاف در بین آن ها قرار دارد و چرخش را امکان پذیر می سازد. این گلوله ها از بارگذاری برنامه و همچنین اصطکاک بین سطوح پشتیبانی می کنند.

اگر بار بلبرینگ خیلی زیاد باشد ، احتمال تغییر شکل توپ ها و خرابی زودرس بلبرینگ وجود دارد.

مهم است که یک بلبرینگ به طور موثر روانکاری شود، معمولا با گریس، و همچنین مهر و موم شده برای حفظ گریس و جلوگیری از ورود آلودگی. این حتی بیشتر در صنایع است که در آن سطح آلودگی بالا است، به عنوان مثال در کاربرد های معدن و معادن، و در صنعت کشاورزی.

یاتاقان های ضد غلطک ، از نوع توپی یا غلتکی ، یک وسیله مکانیکی برای مقابله با بارهای شعاعی و محوری در شافت های دوار و متقابل ارائه می دهند.

بلبرینگ ها به عنوان تماس نقطه ای توصیف می شوند. یعنی هر ساچمه در یک کنس بسیار کوچک با تماس می گیرد. بلبرینگ ها به گونه ای طراحی شده اند که تغییر شکل جزئی ساچمه هنگام چرخیدن به داخل و خارج از منطقه بار ، از نقطه بازده مواد فراتر نرود. ساچمه تخلیه شده به شکل اولیه خود باز می گردد. بلبرینگ ها عمر بی نهایت ندارند. سرانجام ، آنها از خستگی ، جوش زدن یا تعداد دیگری از دلایل کاربرد خود را از دست می دهند. آنها بر اساس آماری با عمر مفید طراحی شده اند که انتظار می رود پس از تعداد معینی از گردش، از کار بیفتند.

تولید کنندگان بلبرینگ های شعاعی تک ردیف را در چهار سری با طیف وسیعی از اندازه های سوراخ استاندارد ارائه می دهند. بلبرینگ های تماس زاویه ای برای مقاومت در برابر بارگذاری محوری در یک جهت طراحی شده اند و ممکن است دو برابر شوند تا بار محوری را از دو جهت تحمل کنند.

تراز بودن شفت و یاتاقان در حیات یاتاقان نقشی اساسی دارد. برای ظرفیت عدم انطباق بالاتر ، از یاتاقانهای خود تراز استفاده می شود. برای افزایش ظرفیت بار شعاعی ، حامل بلبرینگ از بین می رود و فضای بین کنس ها با تعداد ساچمه مناسب – به اصطلاح یاتاقان کامل ، پر می شود. سایش در این یاتاقان ها به دلیل مالش بین عناصر نورد مجاور ، از آنهایی که از حامل استفاده می کنند بیشتر است.

در کاربردهای حیاتی که فرسودگی شفت نگران کننده است – به عنوان مثال اسپیندل ابزار ماشین – بلبرینگ ها می توانند از قبل بارگیری شوند تا در مونتاژ فشار کمتری متحمل شوند. بلبرینگ غلتکی بیشتر از تماس نقطه ای با خط تماس دارد و امکان ظرفیت بیشتر و مقاومت در برابر ضربه را فراهم می کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *