شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 صبج لغایت 16:30 بعد از ظهر پنجشنبه 8:30 الی 12:30
  • با ما تماس بگیرید

    5 - 88109204 - 021

  • ایمیل

    info@tesabearing.ir

  • تماس با ما

جنس بلبرینگ از چیست؟

 

آیا تا به کنون به این فکر کرده افتاده اید که بلبرینگ ها دارای چه پوششی می باشند و یا اصلا جنس بلبرینگ از چیست؟

ایجاد پوشش برای بلبرینگ ها و رولبرینگ ها یک روش کاربردی و مناسب برای بهینه کردن مواد مصرفی در تولید و افزایش طول عمر بلبرینگ ها و رولبرینگ ها و همچنین حصول اطمینان برای کاربرد بلبرینگ در شرایط خاص می‌ باشد. تا کنون دو نوع پوشش در ساختمان بلبرینگ ها و رولبرینگ ها به کار گرفته شده که در عمل مزایای آنها مورد تحلیل قرار گرفته و ثابت شده می باشد.

 

 

پوشش سطحی بلبرینگ ها و رولبرینگ ها

 

در عرصه جهانی برند های مختلفی برای بلبرینگ و رولبرینگ ها به ثبت رسیده و حتما در ایران نیز برندهایی نام آشنا برای ما گوش نواز بوده اند. به طور مثال شرکت بلبرینگ skf یکی از برندهای مطرح در این زمینه است که باید اشاره شود این برند در تولیدات خود شامل بلبرینگ ها و رولبرینگ ها، در پوشش سطحی با نشان تجاری NoWear ، یک لایه سرامیک با اصطکاک کم به روی سطوح داخلی بلبرینگ ها و رولبرینگ ها استفاده می کند، به نحوی که در شرایط مناسب و درست روانکاری(Marginal Lubication )  برای مدت زمان طولانی مقاومت خوبی از خود نشان داده و بسیار کاربردی است.

 

پوشش دیگریی به نام INSOCOAT نیز در بلبرینگ سبب می گردد که بلبرینگ ها نسبت به بار الکتریکی مقاومت شود. این نوع پوشش بر روی سطوح خارجی و یا در سطح داخلی رینگ در بلبرینگ مورد استفاده قرار می گیرد.

 

پوشش های دیگری هم وجود دارند. از دیگر پوشش هایی که در سطح بلبرینگ ها و رولبرینگ ها بسیار پر کاربرد می باشد، پوشش روی – کرم یا  Zinc Chromate است. این نوع پوشش در بلبرینگ ها سبب می گردد که سطح بلبرینگ ها و رولبرینگ ها در برابر زنگ زدگی مقاوم گردد که این نوع از پوشش غالبا در بلبرینگ های آماده برای نصب استفاده می گردد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *