شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 صبج لغایت 16:30 بعد از ظهر پنجشنبه 8:30 الی 12:30
  • با ما تماس بگیرید

    5 - 88109204 - 021

  • ایمیل

    info@tesabearing.ir

  • تماس با ما

درجه حرارت قابل تحمل برای بلبرینگ ها

 

شاید تا کنون به این سوال فکر کرده نکرده باشید که بلبرینگ ها حداکثر تا چه میزان دما و حرارت را تحمل می کنند؟ با مطالعه این مطلب شما جواب این سوال در ذهنتان را خواهید یافت.

 

پیشتر گفته شد که خانواده یاتاقان ها، بلبرینگ ها و رولبرینگ ها را شامل می شوند و دمای کارکرد یاتاقان ها با یکدیگر متفاوت است ،پس این المان نیز در طول عمر یاتاقان ها بسیار تاثیر گذار می باشد البته در صورتی که از بلبرینگ و رولبرینگ مناسب برای دمای کاری مورد نیاز استفاده شود.

 

 

در دماهای متفاوت طول عمر و کارکرد بلبرینگ و رولبرینگ ها بستگی به قفسه بلبرینگ و رولبرینگ ها دارد .

همانگونه که اشاره شد میزان دمای قابل تحمل برای بلبرینگ و رولبرینگ تماما به قفسه مورد استفاده در یاتاقان بستگی دارد که خود قفسه ها شامل سه دسته بندی: بلبرینگ قفسه فولادی ، بلبرینگ قفسه برنجی و بلبرینگ قفسه فیبری هستند.

 

بلبرینگ قفسه فولادی:

هر کدام از بلبرینگ ها یا رولبرینگ ها با قفسه ای از جنس فولاد، امکان تحمل دمای 300+ درجه سانتیگراد را داراست ، در شرایطی که میزان فشار بار کاهش پیدا کند بالا رفتن دما در محدوده بیش از 180+ درجه سانتیگراد خود باعث کاهش توان تحمل بار خواهد شد.

نکته قابل ذکر بعدی وجود کاسه نمد در انواع بلبرینگ و یا رولبرینگ ها است که در این شرایط بازه ی دما کاملا به جنس کاسه نمد ارتباط دارد ، همینطور در صورتی که از گریس استفاده شده باشد ، باید دقت نمود که خود گریس بلبرینگ نیز محدودیت هایی بوجود خواهد آورد.

بلبرینگ های دارای کاسه نمد، بازه دمایی آن به نوع و جنس کاسه نمد استفاده شده در آن ارتباط دارد.

 

بلبرینگ قفسه برنجی:

بلبرینگ و یا رولبرینگ هایی با قفسه ی جنس برنجی می توان دمایی در بازه 50- الی 150+ درجه سانتیگراد را ایجاد نمود. این نوع از بلبرینگ ها نیازی به روانکاری ندارد. در شرایطی که این گونه از بلبرینگ ها تحت فشار بارهای استاتیکی قرار گیرند، حداکثر دمای قابل تحمل برای آن تا 280+ درجه سانتیگراد افزایش می یابد، البته در شرایطی که امکان کم کردن ظرفیت تحمل بار برای این گونه از رولبینگ و یا بلبرینگ ها محدودیتی در آن بوجود نیاورد.

 

 

 

بلبرینگ قفسه فیبری:

بلبرینگ و یا رولبرینگ هایی که دارای قفسه فیبری می باشند توان تحمل دمایی بین 50- تا 150+ درجه سانتیگراد را دارند و این گونه از یلبرینگ و رولبرینگ ها نیز نیازی به روانکاری نخواهند داشت.

 

قبلا هم در بالا ذکر شده بود که بلبرینگ اگر دارای کاسه نمد باشد، بسته به نوع کاسه نمد آن، امکان تحمل دمای 30- تا 130+ درجه سانتیگراد  در آن فراهم شده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *