شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 صبج لغایت 16:30 بعد از ظهر پنجشنبه 8:30 الی 12:30
  • با ما تماس بگیرید

    5 - 88109204 - 021

  • ایمیل

    info@tesabearing.ir

  • تماس با ما

کاسه نمد فرمان چیست ؟

 

کاسه نمد ها به طور کلی از محصولات لاستیک سازی بوده و در صنعت خودرو و ماشین سازی کاربرد دارند.

این قطعات به صورت درزگیر یا آب بند در بین دو قطعه ی مکانیکی که حرکاتی دورانی داشته و یا ثابت هستند قرار می گیرند. از جمله مهم ترین و اصلی ترین کاربرد کاسه نمد ها می توان به پیشگیری از بیرون ریزی و نشت مایعات و سیالات اشاره کرد.

این قطعات جنس های مختلفی دارند اما معمولا از ورقه های فلزی یا پلاستیکی ساخته می شوند. از جمله محبوب ترین جنس در بین کاسه نمد ها می توان به تفلون اشاره کرد که باعث جلوگیری از خوردگی این قطعات می شود.

این قطعات را با فاکتور های مختلفی از جمله جنس، نوع کاربرد، نوع مایع محل کاربرد و غیره می توان دسته بندی کرد اما به طور کلی آن ها به دو دسته ی شعاعی و محوری دسته بندی می شوند.

مدل های شعاعی کاسه نمد ها برای پیشگیری از نشت در یک جهت و یا در هر دو جهت به کار می رود. این مدل ها برای این کار از نوعی مواد عایق بندی استفاده می کنند. کاسه نمد های محوری دارای دو قسمت هستند.

یک قسمت دوار و یک قسمت ثابت. هر کدام از این قسمت ها، یک بخش بسیار صاف دارند که در مقابل یکدیگر به حالت فشرده نگه داشته شده اند. به کاسه نمد های محوری مهر و موم های مکانیکی و مهر و موم های صورت نیز می گویند.

همانطور که گفتیم کاسه نمد ها را با استفاده از معیار های مختلفی دسته بندی می کنند که از جمله ی این معیار ها می توان به تقسیم بندی بر اساس جنس محل کاربرد اشاره کرد.

از جمله ی کاسه نمد ها می توان کاسه نمد های فانوسی، کاسه نمد های چرمی، کاسه نمد های کمپرسور، کاسه نمد های پلوس، کاسه نمد های فرمان و غیره را نام برد.

اما در اینجا می خواهیم به مختصر کاسه نمد های فرمان را بررسی کنیم.

مهم ترین کاربرد کاسه نمد ها جلوگیری از نشت روغن و سیالات است؛ بنابراین مهم ترین کاربرد کاسه نمد فرمان نیز جلوگیری از نشت روغن های هیدرولیکی در فرمان ها  می باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *