شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 صبج لغایت 16:30 بعد از ظهر پنجشنبه 8:30 الی 12:30
  • با ما تماس بگیرید

    5 - 88109204 - 021

  • ایمیل

    info@tesabearing.ir

  • تماس با ما

نظافت بلبرینگ ها

 

به طور کلی نظافت بلبرینگ ها به دو روش سرد و گرم انجام می شود.

 

نظافت سرد بلبرینگ

بلبرینگ ها در زمان بندی مشخص، با توجه به شرایط استفاده و محیط استفاده از آن نیازمند نظافت هستند ، حال منظور از نظافت سرد بلبرینگ و رولبرینگ چیست و به چه صورت انجام می پذیرد؟

 

زمانی که بلبرینگ و رولبرینگ ها با موادی همچون حلال های نفتی و یا حلال های مشابه نظافت گردد نظافت سرد صورت گرفته است ، ولی حتما باید در نظر داشته باشید که در نظافت سرد انواع بلبرینگ و رولبرینگ از مایع و ابزار مناسب استفاده شود و در شرایطی که اطلاعات کافی در این زمینه وجود نداشت حتما از مشاوران فنی و متخصصین بلبرینگ و رولبرینگ  کمک بخواهید تا این امر سبب خرابی و فرسایش بلبرینگ نشود.

 

دقت داشته باشید که امر نظافت باید در ظرفی تمیز و به صورت اولیه صورت گرفته و بعد از پایان کار ، نظافت دوم در ظرفی دیگر انجام شود و همچنین پس از اینکه بلبرینگ یا رولبرینگ به درستی نظافت گردید و کاملا خشک شد،  تا زمان  نصب،  به دور از هر گونه گرد و غبار نگهداری شود.

 

نظافت گرم بلبرینگ ها

در  روش نظافت گرم بلبرینگ ها، دمای روغن باید به حدود 120 درجه سانتی گراد برسد ، توجه داشته باشید که این نوع از نظافت بلبرینگ و رولبرینگ ها توسط روغن بسیار داغ انجام می پذیرد پس خود عمل گرم کردن روغن نیازمند مراقبت های ویژه در برابر اکسید شدن است.

 

در پایان امر نظافت بلبرینگ و رولبرینگ ها ، اگر آنها دچار آسیب و خرابی و مشکل نباشند می توانید مجددا در دستگاه نصب و مورد استفاده قرار دهید و در راستای جلوگیری از زنگ زدن آن پس از نظافت، بلبرینگ را به آرامی چرخانده ، و آن را گریس کاری نمایید.

 

به طور خلاصه، چکیده و کلی مراحل نظافت انواع بلبرینگ و رولبرینگ به شکل زیر انجام می پذیرد که:

ابتدا بلبرینگ و رولبرینگ ها را در یکظرف حاوی محلول نفتی سرد غوطه ورد نموده سپس به وسیله ی قلم موی مناسب اقدام به تمیز کاری بلبرینگ و رولبرینگ نمود.

بلبرینگ و رولبرینگ ها را در محلول روغن سبک چرخانده تا حلال از آنها خارج شود و در انتها بلبرینگ و رولبرینگ های تمیز شده را به دقت بررسی کرده تا از عدم خرابی و یا باقی ماندن آلودگی در آنها اطمینان حاصل کرد.

در صورت سلامت و همین طور خروج کامل محلول شوینده و خشک شدن و گریس کاری ، می توان بلبرینگ و رولبرینگ را مجددا در دستگاه نصب نموده  و مورد استفاده قرار داد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *