شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 صبج لغایت 16:30 بعد از ظهر پنجشنبه 8:30 الی 12:30
  • با ما تماس بگیرید

    5 - 88109204 - 021

  • ایمیل

    info@tesabearing.ir

  • تماس با ما
 جنس اجزا تشکیل دهنده بلبرینگ

جنس اجزا تشکیل دهنده بلبرینگ

از زمانی که انسان نیاز به جابجایی وسایل داشت ، برای سهولت کار از غلتک های گرد استفاده کرده است. احتمالاً اولین غلتک ها چوب یا چوب بود که در مقایسه با کشیدن چیزها روی زمین ، پیشرفت خوبی بود اما کار بسیار سختی بود. مصری ها از الوار ها استفاده می کردند تا سنگهای عظیم سنگهای خود را برای اهرام جابجا کنند. سرانجام ، شخصی به فکر ایمن سازی غلتک در هر مکانی که منتقل شده بود ، پیدا کرد و اولین “وسیله نقلیه” را با “چرخ” ساخت. با این حال ، چرخ ها هنوز یاتاقان هایی داشتند که به جای غلتیدن روی یکدیگر ، بهم ساییده می شدند.

تا اواخر قرن هجدهم بود که طرح اصلی یاتاقان ها ایجاد شد. در سال 1794 ، کارخانه آهن سازی ولزی ، فیلیپ وان ، طرحی را برای یاتاقان های ساچمه ای یا همان بلبرینگ ثبت کرد تا از محور کالسکه پشتیبانی کند. توسعه با پیشرفت دوچرخه و اتومبیل در قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم ادامه یافت.

هزاران اندازه ، شکل و انواع یاتاقان نورد وجود دارد. یاتاقان ساچمه ای ، یاتاقان غلتکی ، یاتاقان سوزنی و یاتاقان غلتکی مخروطی از انواع اصلی آن است. اندازه ها از اندازه کوچک برای راه اندازی موتور های مینیاتور گرفته تا یاتاقان های عظیم مورد استفاده برای پشتیبانی از قطعات چرخان در نیروگاه های برق آبی استفاده می شوند. قطر این یاتاقان های بزرگ می تواند 3 متر باشد و برای نصب آنها به جرثقیل احتیاج است. متداول ترین اندازه ها را می توان به راحتی در یک دست نگه داشت و در مواردی مانند موتور های الکتریکی استفاده می شود.

در این مقاله فقط یاتاقان های ساچمه ای شرح داده خواهد شد. در این یاتاقان ها ، قسمت نورد یک ساچمه است که بین حلقه های داخلی و خارجی غلتیده می شود که کنس نامیده می شوند. ساچمه ها توسط یک قفس نگه داشته می شوند ، که باعث می شود آنها به طور مساوی در اطراف مسابقات قرار بگیرند. علاوه بر این قطعات ، بسیاری از قطعات اختیاری برای یاتاقان های ویژه مانند مهر و موم برای نگه داشتن روغن یا چربی و خارج شدن کثیفی و یا پیچ برای نگه داشتن یاتاقان در محل وجود دارد. ما در اینجا نگران این موارد اضافی نخواهیم بود.

تقریباً تمام قسمت های بلبرینگ از فولاد ساخته شده اند. از آنجا که یاتاقان باید در برابر فشار زیادی مقاومت کند ، باید از فولاد بسیار مستحکم ساخته شود. طبقه بندی استاندارد صنعت برای فولاد در این یاتاقان ها 52100 است ، به این معنی که یک درصد کروم و یک درصد کربن دارد. این فولاد را می توان با عملیات حرارتی بسیار سخت و سخت ساخت. در مواردی که زنگ زدگی ممکن است یک مشکل باشد ، بلبرینگ ها از فولاد ضد زنگ 440C ساخته می شوند.

قفس این گلوله ها به طور سنتی از فولاد نازک ساخته می شود ، اما اکنون برخی از یاتاقان ها از قفس های پلاستیکی قالب زده استفاده می کنند ، زیرا ساخت آنها هزینه کمتری دارد و اصطکاک کمتری ایجاد می کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *