شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 صبج لغایت 16:30 بعد از ظهر پنجشنبه 8:30 الی 12:30
  • با ما تماس بگیرید

    5 - 88109204 - 021

  • ایمیل

    info@tesabearing.ir

  • تماس با ما
 تفاوت رولبرینگ ساچمه استوانه‌ای و کروی

تفاوت رولبرینگ ساچمه استوانه‌ای و کروی

 

رولبرینگ ساچمه کروی چیست؟

یکی از انواع رولبرینگ ها مدل های ساچمه کروی آن ها است این نوع رولبرینگ اجازه چرخش با اصطکاک کم را می دهد و همچنین امکان چرخش زاویه ای را فراهم میکند به طور معمول این یاتاقان ها از یک شفت چرخشی در سوراخ حلقه داخلی پشتیبانی می کند که ممکن است نسبت به حلقه بیرونی ناهموار باشد. برای بارهای محوری، از این نوع بلبرینگ‌ها استفاده می‌شود؛ اما این بلبرینگ‌ها نمی‌توانند بارهای شعاعی را تحمل کنند. اما زمانی نیز وجود دارد که میزان باری که وارد می‌شود هم شعاعی بوده و هم‌ محوری است. در این‌گونه موارد تنها ازای  بلبرینگ‌ ها استفاده می‌کنند. برای این نوع از بلبرینگ‌ها ویژگی ها و مزایای مختلفی وجود دارد که آن ها را از سایر بلبرینگ ها متمایز می کند.

رولبرینگ ساچمه استوانه‌ای چیست؟

این نوع رولبرینگ ها تا زمانی که دما را به‌اندازه ۱۵۰ درجه سانتی گراد افزایش دهیم تغییری نمی‌کنند. این رولبرینگ ها برای بارهای شعاعی بسیار زیاد طراح شده‌اند.

کاربرد رولبرینگ استوانه‌ای اغلب به‌صورت ساده شعاعی تولید می‌شوند. البته رولبرینگ سوزنی خود نوعی رولبرینگ استوانه‌ای محسوب می‌شود اما به سبب قطر بسیار کمی که ساچمه‌ها دارند محدودیت زاویه‌ای در گردش به میزان کمتری بوده و این سری از رولبرینگ های استوانه‌ای  به شکل کف گرد نیز تولید می‌شوند. از طرفی وجود قطر زیاد و سطح‌های زاویه قائم در رولبرینگ استوانه‌ای این قابلیت را نیز به وجود می‌آورد تا با افزودن یک لبه بر روی رینگ‌های خارجی علاوه بر قابلیت تعلیق بارهای شعاعی مخصوص رولبرینگ استوانه‌ای تا اندازه‌ای نیز قابلیت تحمل نوعی بارمحوری به آن افزوده شود.

تفاوت رولبرینگ ساچمه استوانه‌ای و کروی

رولبرینگ های کروی به دلیل کروی بودنشان می‌توانند در همه‌ی زوایا بچرخند چراکه دارای یک شفت چرخشی هستند؛ اما رولبرینگ های استوانه‌ای از این مزیت برخوردار نبوده و نمی‌توانند در همه‌ی زوایا بچرخند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *