شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 صبج لغایت 16:30 بعد از ظهر پنجشنبه 8:30 الی 12:30
  • با ما تماس بگیرید

    5 - 88109204 - 021

  • ایمیل

    info@tesabearing.ir

  • تماس با ما
 بلبرینگ قفس و رولر چیست ؟

بلبرینگ قفس و رولر چیست ؟

بلبرینگ قفس و رولر

بلبرینگ قفس و رولر نوعی از بلبرینگ است که در دسته یاتاقان­ها قرار می­گیرد. بلبرینگ­ها به دلیل تحمل بار وارده نقش بسیار مهمی در دستگاه دارند و چنانچه از دقیق ساخته نشده و مواد اولیه آن با کیفیت نباشد علاوه بر خرابی زود هنگام به دیگر اجزای دستگاه نیست آسیب وارد می­کند. بلبرینگ قفس و رولر نوعی از بلبرینگ است که به دلیل نقش حساسی که در دستگاه دارد بسیار دقیق طراحی شده و برای دستگاه­هایی که نیاز به حساسیت بالایی دارند مورد استفاده قرار می­گیرد.

بلبرینگ قفس و رولر چه نقشی دارد؟

از این بلبرینگ در وسایل نقلیه که نیاز به دقت بالایی دارند استفاده می­شود. به دلیل نوع و مدت زمان فشاری که به بلبرینگ وارد می­شد جنس آن باید بادوام بوده و از مواد اولیه مرغوب تولید شود. رینگ‌های این بلبرینگ توسط محفظه داخلی ماشین از بالا و پایین محافظت و توسط آن‌ها درون ماشین قرار می­گیرد. این بلبرینگ به دلیل نقش حساسی که درون ماشین دارد باید طراحی بسیار دقیقی داشته و به خوبی درون محفظه خود جای بگیرد. در غیر این صورت ممکن است نتوانسته بارهای شعاعی و محوری وارد شده را به خوبی تحمل کرده و در صورت استفاده مکرر و بارهای وارد شده دچار مشکل و شکستگی شود.

بلبرینگ قفس و رولر چگونه بارهای وارد شده را تحمل می­کند؟

این نوع از بلبرینگ برای تحمل بارهای شعاعی و محوری طراحی شده است. بخشی از بلبرینگ که مسئولیت تحمل بار را بر عهده دارد یک عنصر چرخشی در درون بلبرینگ است که بلند و باریک بوده و با قرار گرفتن درون محور مورد نظر بارهای وارد شده را تحمل می­کند. در صورتی که اجزا بلبرینگ به درستی ساخته نشده و یا از مواد اولیه مرغوب نباشند تحت فشاری که به آن‌ها وارد شده دچار شکستگی شده و مشکلات جدی برای وسیله نقلیه به همراه خواهد داشت.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *