شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 صبج لغایت 16:30 بعد از ظهر پنجشنبه 8:30 الی 12:30
  • با ما تماس بگیرید

    5 - 88109204 - 021

  • ایمیل

    info@tesabearing.ir

  • تماس با ما
 با رولبرینگ و انواع آن آشنا شوید

با رولبرینگ و انواع آن آشنا شوید

 

یکی دیگر از انواع بیرینگ هایی که از طریق غلطش باعث ایجاد حرکت نسبی دو قطعه می شود ، رولبرینگ می باشد.  در رولبرینگ ها ، سطح تماس ساچمه با دیگر سطوح ها مانند یک خط بوده و در نتیجه فشار بالایی از نوع شعاعی را تحمل می نمایند در صورتیکه اگر فشار از نوع محوری باشد ، فشار زیادی بر آن وارد نمی شود. اصلی ترین تفاوت میان رولبرینگ ها و بلبرینگ ها ، غلتش بیشتری است که رولبرینگ ها نسبت به بلبرینگ ها دارند. به صورتی که حتی با یک یا دو جابجایی نسبی بین دو قطعه حرکت می کند.

 

انواع رولبرینگ ها :

این محصولات هم همانند بلبرینگ ها دارای انواع متعددی بوده که می توان لیستی از آن ها را به عنوان مثال مطرح کرد. از جمله :

رولبرینگ های سوزنی

رولبرینگ های مخروطی

رولبرینگ های استوانه ای

رولبرینگ های بشکه ای

رولبرینگ های استوانه ای

رولبرینگ های استوانه ای :

این محصول به این دلیل استوانه ای خطاب می شود چرا که دارای ساچمه های استوانه ای شکل بوده و واین نوع رولبرینگ ها همیشه قادر به تحمل زیاد بار می باشند. این نوع رولبرینگ های استوانه ای دارای تنوع بالایی بوده که می توان ؛ رولبرینگ های یک ردیفه، پر غلتک و یا انواع دیگری مانند کف گرد و ضربدری را نیز مثال زد.

 

رولبرینگ های سوزنی :

این نوع رولبرینگ ها در واقع همان رولبرینگ استوانه ای هستند منتها با غلتک های بلند و کم قطری که کارایی اصلی آن ها ، توانایی تحمل بارهای شعاعی می باشد. این نوع رولبرینگ های سوزنی هم در انواع متعددی مثل یک ردیفه و دو ردیفه ارائه می گردند.

 

رولبرینگ های مخروطی :

این محصول قادر به تحمل بارهای محوری و شعاعی بوده که دارای شیارهای داخلی و خارجی و غلتک های مخروطی می باشد.این نوع از رولبرینگ های مخروطی هم همانند رولبرینگ های سوزنی در انواع  تک ردیفه و دو ردیفه ارائه می گردند.

 

 

رولبرینگ های بشکه ای :

رولبرینگ بشکه ای از خاصیت خود میزانی برخوردار بوده که مناسب برای بار های شعاعی ضربه ای می باشد. این محصول از رینگ خارجی مانند بلبرینگ خود تنظیم و رولبرینگ کروی برخوردار است.

 

رولبرینگ ها در انواع مختلف در صنایع مختلفی همچون ؛ اغلب ماشین آلات صنعتی ، ماشین آلات ساختمانی، معدنی، راهسازی، اتوماسیون و تقریبا در هر ماشین صنعتی با محور های دوار مورد استفاده قرار گرفته  نقش کلیدی ای را ایفا می کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *