شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 صبج لغایت 16:30 بعد از ظهر پنجشنبه 8:30 الی 12:30
  • با ما تماس بگیرید

    5 - 88109204 - 021

  • ایمیل

    info@tesabearing.ir

  • تماس با ما
 نصب برینگهایی که سوراخ داخلی آنها مخروطی است

نصب برینگهایی که سوراخ داخلی آنها مخروطی است

برینگ مخروطی چیست؟

یک رولبرینگ مخروطی شامل شیار داخلی و خارجی و غلتک های مخروطی است. طراحی این نوع رولبرینگ ها به گونه ای است که می تواند بار های محوری و شعاعی را تحمل کند. بنابراین به طور معکوس با جفت خودش به کار می رود. رینگ خارجی را می توان از ورق کشیده شده ساخت. در هنگام تماس با قفسه لبه کوچکتر غلتک ها را در جای خود ثابت می کند، لبه بزرگتر نیز وظیفه تحمل بار های محوری ناشی از فرم مخروطی غلتک را دارد. هنگام دوران پیشانی آنها نیز روی سطح لبه بزرگتر می لغزد.

جهت تشکیل یک لایه فیلم از روانکار در این منطقه، لبه پیشانی غلتک گرد شده و سطح تماس در لبه با فرم پیشانی غلتک کاملا جفت می شود. ظرفیت تحمل بار های محوری رولبرینگ مخروطی با افزایش زاویه تماس افزایش می یابد. رولبرینگ های مخروطی معمولا در ماشین آلات صنعتی، خودرو و جعبه دنده به کار می روند. اصلی ترین مزیت آنها ظرفیت بالای تحمل نیرو های شعاعی است و نیروی محوری را در یک جهت تحمل می کند.

 

این برینگها همیشه با انطباق تداخلی بر روی شافت نصب می شوند. مقدار کاهش در لقی داخلی یا مقدار پیشروی حلقه داخلی برینگ بر روی شافت دو شیوه متداول جهت رسیدن به انطباق مورد نظر است , که معمولا روش کاهش لقی داخلی به روش دوم ارجحیت دارد مگر در مواردی که رولبرینگ کوچک یا فضای اطاف آن محدود باشد.

برای سنجش کاهش لقی , فیلر هایی با ضخامت ۰٫۰۳mm به بالا مورد نیاز است و فیلرگیری همیشه باید بین حلقه بالایی و غلتک آزاد از بار انجام شود. باید توجه داشت که در صورت وجود بارهای سنگین , سرعتهای زیاد و دماهای بالا لقی داخلی اولیه برینگ باید بالاتر از نرمال ( کلاس C3 و  C4 )بوده و مقدار لقی را مد نظر داشت.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *