بلبرینگ تسا رول

با رولبرینگ و انواع آن آشنا شوید

 

یکی دیگر از انواع بیرینگ هایی که از طریق غلطش باعث ایجاد حرکت نسبی دو قطعه می شود ، رولبرینگ می باشد.  در رولبرینگ ها ، سطح تماس ساچمه با دیگر سطوح ها مانند یک خط بوده و در نتیجه فشار بالایی از نوع شعاعی را تحمل می نمایند در صورتیکه اگر فشار از نوع محوری باشد ، فشار زیادی بر آن وارد نمی شود. اصلی ترین تفاوت میان رولبرینگ ها و بلبرینگ ها ، غلتش بیشتری است که رولبرینگ ها نسبت به بلبرینگ ها دارند. به صورتی که حتی با یک یا دو جابجایی نسبی بین دو قطعه حرکت می کند.

 

انواع رولبرینگ ها :

این محصولات هم همانند بلبرینگ ها دارای انواع متعددی بوده که می توان لیستی از آن ها را به عنوان مثال مطرح کرد. از جمله :

رولبرینگ های سوزنی

رولبرینگ های مخروطی

رولبرینگ های استوانه ای

رولبرینگ های بشکه ای

رولبرینگ های استوانه ای

رولبرینگ های استوانه ای :

این محصول به این دلیل استوانه ای خطاب می شود چرا که دارای ساچمه های استوانه ای شکل بوده و واین نوع رولبرینگ ها همیشه قادر به تحمل زیاد بار می باشند. این نوع رولبرینگ های استوانه ای دارای تنوع بالایی بوده که می توان ؛ رولبرینگ های یک ردیفه، پر غلتک و یا انواع دیگری مانند کف گرد و ضربدری را نیز مثال زد.

 

رولبرینگ های سوزنی :

این نوع رولبرینگ ها در واقع همان رولبرینگ استوانه ای هستند منتها با غلتک های بلند و کم قطری که کارایی اصلی آن ها ، توانایی تحمل بارهای شعاعی می باشد. این نوع رولبرینگ های سوزنی هم در انواع متعددی مثل یک ردیفه و دو ردیفه ارائه می گردند.

 

رولبرینگ های مخروطی :

این محصول قادر به تحمل بارهای محوری و شعاعی بوده که دارای شیارهای داخلی و خارجی و غلتک های مخروطی می باشد.این نوع از رولبرینگ های مخروطی هم همانند رولبرینگ های سوزنی در انواع  تک ردیفه و دو ردیفه ارائه می گردند.

 

 

رولبرینگ های بشکه ای :

رولبرینگ بشکه ای از خاصیت خود میزانی برخوردار بوده که مناسب برای بار های شعاعی ضربه ای می باشد. این محصول از رینگ خارجی مانند بلبرینگ خود تنظیم و رولبرینگ کروی برخوردار است.

 

رولبرینگ ها در انواع مختلف در صنایع مختلفی همچون ؛ اغلب ماشین آلات صنعتی ، ماشین آلات ساختمانی، معدنی، راهسازی، اتوماسیون و تقریبا در هر ماشین صنعتی با محور های دوار مورد استفاده قرار گرفته  نقش کلیدی ای را ایفا می کنند.