شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 صبج لغایت 16:30 بعد از ظهر پنجشنبه 8:30 الی 12:30
  • با ما تماس بگیرید

    5 - 88109204 - 021

  • ایمیل

    info@tesabearing.ir

  • تماس با ما

با بلبرینگ بیشتر آشنا شوید

 

 

 

بلبرینگ متشکل از دو کلمه ball  و  bearing   می باشد که ترجمه فارسی آن معنای یاتاقان توپی می دهد.

حال تا کنون به  این نکته دقت نموده اید که چگونه و چطور اجسام بزرگ و وسایل مکانیکی و چرخ های اتومبیل ها و ماشین های سنگین به راحتی به حرکت در آمده و به نرمی به حرکت در می آیند؟

بله غالبا چرخ این اجسام سنگین وزن به کمک وسیله ی بسیار کارامدی به نام بلبرینگ به گردش در می آیند . بلبرینگ در محیط اطراف ما بسیار مشهود است. اگر در ساختمان اجسام برای چرخش از بلبرینگ استفاده نشود، لوازم جایگزین استفاده شده برای چرخش، در سریعترین زمان ممکن احتیاج به تعویض پیدا خواهند کرد و بلبرینگ یکی از اختراعات بسیار کارامد و مفید توسط بشر می باشد .با استفاده از بلبرینگ در ساختمان اجسام به این نتیجه خواهیم رسید که وادار کردن دو جسم به گردش، بسیار آسانتر از ساییده شدن آنها به یکدیگر است.

 

 

 

اجزای اصلی بلبرینگ :

 

ساختمان بلبرینگ شامل: قفسه ، ساچمه ، رینگ خارجی ، کاسه نمد فلزی و رینگ داخلی می شود.

در یک و یا دو طرف بعضی از بلبرینگ ها، درپوش فلزی و یا لاستیکی که اصطلاحا به آن کاسه نمد نیز گفته می شود، استفاده شده، که کاربرد آن حفاظت از گریس داخل بلبرینگ و ایجاد آب بندی مناسب برای شرایط استفاده از بلبرینگ می باشد. بلبرینگ ها بطور کلی به دو گروه با نام، بلبرینگ و رولبرینگ تقسیم می گردند که هر کدام از این گروه ها به چند دسته تقسیم می گردند.

 

اصول استفاده از بلبرینگ

 

اصول به کاربری بلبرینگ بسیار ساده است و از بهترین راه های چرخاندن اجسام و کاستن اصطکاک آنها به یکدییگر می باشد . به طور مثال: فرض کنید برای گرداندن چرخ خودرو به جای بلبرینگ دو قطعه فلز باید بر روی هم ساییده می شدند. حال به نظر شما چه اتفاقی ممکن بود رخ دهد !! در نبود بلبرینگ ها قطعات مکانیکی با سرعت بالا فرسوده می شدند، توان و سرعت خودرو ها بسیار کاهش پیدا می کرد و چرخش لوازم بسیار کند انجام می شد. با به کارگیری بلبرینگ، به گردش در اوردن اجسام سنگین خیلی ساده تر و آسان تر از سایش آنها روی هم و بدون واسطه است.

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *