شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 صبج لغایت 16:30 بعد از ظهر پنجشنبه 8:30 الی 12:30
  • با ما تماس بگیرید

    5 - 88109204 - 021

  • ایمیل

    info@tesabearing.ir

  • تماس با ما

اشتباهات رایج در روانکاری بلبرینگ

 

بیرینگ های مصرفی شامل بلبرینگ ، رولبرینگ و یاتاقان که در انواع دستگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد برای کارایی بهتر و مناسب، در سیکل های منظم و با در نظر گرفتن شرایط محیط نیاز به روغن کاری یا کریس کاری دارند، به این عمل روانکاری نیز گفته می شود. روانکاری از اصول اولیه و بسیار مهم در افزایش طول عمر و همچنین بازدهی بیرینگ ها می باشد.

روانکاری غیر اصولی  و بدون داشتن دانش فنی در این زمینه، خرابی زود هنگام بلبرینگ را رغم می زند، در این مطلب سعی شده تا باورهای غلط و رایج و روش های غیر اصولی در باره روانکاری به صورت مختصر بررسی شود.

 

روانکاری بیش از حد

به همان میزان که عدم روانکاری سبب خرابی بلبرینگ و رولبرینگ می شود استفاده بیش از اندازه از گریس و یا روغن نیز در روانکاری سبب خرابی بلبرینگ می گردد.

 

روانکاری محدود

یکی از مشخصه های بلبرینگ نیازمند روانکاری ، گرمایش بیش از حد و همچنین صدای زیاد بلبرینگ است، عدم وجود روان کننده به میزان کافی از رایج ترین شرایط خرابی بیرینگ ها است.

 

 

چه مواردی در روانکاری بلبرینگ تاثیر گذار است

استفاده از روانکار اشتباه

هر بلبرینگ یا رولبرینگ با در نظر داشتن نوع ، شرایط محیطی و .. نیازمند روانکار بخصوص خود است ، انتخاب نادرست نوع روانکار سبب خرابی بلبرینگ و رولبرینگ می شود به همین دلیل حتما می بایست در انتخاب روانکار دقت نمود.

 

استفاده همزمان از چند روانکار

استفاده از چند روانکار به طور همزمان و یا مخلوط کردن دو یا چند روانکار با هم نیز یک اشتباه بزرگ محسوب می گردد ، دلیل آن نیز عدم برابری میزان روانکارها است و این عمل نیز می تواند به همان میزان که عدم استفاده از روانکار زیان بار است ، به همان مقدار برای بلبرینگ آسیب رسان باشد.

 

 

 

 

استفاده از روان کننده آلوده

از دیگر دلایل کلیدی و مهم در خرابی زود هنگام و آسیب دیدن بلبرینگ و رولبرینگ می توان به روانکارهای آلوده اشاره نمود، استفاده از گریس و روغن های آلوده ضمن آسیب رساندن به بلبرینگ ، سبب صرف هزینه های بالا جهت تمیز کاری بلبرینگ نیز می شود، در نتیجه هنگام روانکاری اگر متوجه وجود آلودگی در بلبرینگ شدید ، نخست بررسی کنید که این آلودگی از چه طریقی وارد روانکار شده، به طور مثال ممکن است از ذرات هوا و یا از خود دستگاه و حتی خاک های اطراف علت این آلودگی باشند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *