شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 صبج لغایت 16:30 بعد از ظهر پنجشنبه 8:30 الی 12:30
  • با ما تماس بگیرید

    5 - 88109204 - 021

  • ایمیل

    info@tesabearing.ir

  • تماس با ما
 تأثیر ضخامت بلبرینگ بر عملکرد آن

تأثیر ضخامت بلبرینگ بر عملکرد آن

تأثیر ضخامت بلبرینگ بر عملکرد آن تا چه میزان است؟

بسیاری از افراد تصور می­کنند در صورتی که ضخامت یک بلبرینگ بیشتر باشد کارایی و طول عمر آن نیز بیشتر خواهد بود. اما این مسئله کاملاً یک تصور اشتباه است. ضخامت بلبرینگ از مواردی است که با توجه به سایز دستگاه و کاربرد آن تعیین شده و تأثیر چندانی بر میزان کارایی بلبرینگ نخواهد داشت.

نقش ضخامت بلبرینگ در کارایی آن

در برخی از دستگاه­ها و ماشین آلات سایز بلبرینگ بسیار کوچک بوده و به تبع آن ضخامت بلبرینگ نیز بسیار کم است. در عین حال این بلبرینگ‌ها بسیار پرقدرت بوده و کارایی بالایی را نیز دارند. به عنوان مثال در مته­های دندانپزشکی بلبرینگ‌هایی به کار برده می­شود که بسیار ریز هستند و ضخامت بسیار کمی دارند. اما کارایی آن‌ها در این دستگاه­ها بسیار بالا بوده و با بالاترین سرعت ممکن دوران داشته و وظیفه خود را به خوبی انجام می­دهند. به همین دلیل ضخامت بلبرینگ به تنهایی عامل تعیین کننده کارایی آن نخواهد بود.

چه عواملی بر افزایش کارایی بلبرینگ تأثیر دارند؟

در بلبرینگ‌های جدید ضخامت بلبرینگ را بسیار کاهش داده و در عوض میزان انحنای ورودی آن را افزایش می­دهند. انحنای بلبرینگ یکی از مهم‌ترین عوامل کاهش سرعت بلبرینگ است. در بلبرینگ‌هایی با طراحی جدید لبه­های ورودی بلبرینگ کاهش یافته و برای جلوگیری از اختلال در عملکرد و کاهش سرعت آن از یک واشر فلزی استفاده می­شود. این امر به منظور جبران کاهش سایز لبه ورودی بلبرینگ انجام می­گیرد.

در واقع ساچمه­های درون بلبرینگ بیشترین تأثیر را بر روی سرعت و افزایش کارایی بلبرینگ‌ها دارند. هرچه میزان ساچمه درون بلبرینگ بیشتر بوده و پشتیبانی آن‌ها از افزایش سرعت و عملکرد بلبرینگ بیشتر باشد کارایی بلبرینگ نیز افزایش خواهد یافت. در حقیقت برخلاف آنچه که در تصور عموم است ضخامت بلبرینگ تأثیر چندانی بر میزان عملکرد و سرعت آن نخواهد داشت.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *