شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 صبج لغایت 16:30 بعد از ظهر پنجشنبه 8:30 الی 12:30
  • با ما تماس بگیرید

    5 - 88109204 - 021

  • ایمیل

    info@tesabearing.ir

  • تماس با ما
 با کاربرد های خاص بلبرینگ آشنا شوید

با کاربرد های خاص بلبرینگ آشنا شوید

امروزه ، بلبرینگ ها علاوه بر اینکه کاربرد بسیار وسیعی دارند ، تبدیل به یکی از بهترین و یکی ازکاربردی ترین و مورد استقبال ترین لوازم مورد استفاده در بسیاری از زمینه ها همچون ؛ ماشین آلات ،کارخانجات و دیگر صنایع امروزی می باشند. در همین جهت ، بلبرینگ از مهمترین اختراعات بشری به شمار می آید و نقش بسزایی و یا بهترانقلابی در زمینه پیشرفت و توسه صنایع ایجاد کرده است.

انواع بلبرینگ ها نقش و کاربردهای خاص و متفاوتی را در جهت بهبود کارایی سازه ها ایفا می کنندکه هر نوع از بلبرینگ علاوه برکاربرد متفاوت ، کیفیت ساخت متفاوتی را نیز دارا می باشد. امروزه میتوانیم با رفتن به هر محیطی از جمله  داخل و بیرون از منزل و یا محل کار ، رد پایی از بلبرینگ ها را مشاهده کنیم. کاربرد بلبرینگ را می توان در ابزارهای صنعتی ای همچون ؛ دریل ، بالابر ها ، دوربین های چرخشی ، هارد دیسک های کامپیوتر ، دی وی دی رایتر ، ریل کمد ها ، و  اسپینر های دستی ای که به منظور سرگرمی از آن استفاده می شود نیز ، مثال زد. به غیر از این موارد ، کاربرد بلبرینگ را می توان در صنایع و لوازم ساختمانی ،

کارخانجات ، ماشین آلات صنعتی ، انواع سیستم های حمل نقلی ( زمین ، هوایی ، دریایی) ، پله ها برقی ، آسانسورها ، تجهیزات و ابزارهای جراحی و پزشکی ، تصویر برداری ، انواع وسایل نقلیه (اتومبیل ها ، موتور سیکلت ها ، اسکیت های چرخ دار) مثال زد. می توان با اندکی تأمل به اهمیت بلبرینگ ها در زندگی روزمره خود پی ببریم.

با نبود بلبرینگ در صنعت و لوازم روزمره ی ما ممکن بود امروزه شاهد پیشرفت های چشمگیری در صنایع مختلف و اکثر لوازم هایی که در زمان حال مورد استفاده قرار میگیرد ، نباشیم.

دیگر نمی توانستیم اطلاعات لپ تاپ یا کامپیوتر های شخصی خود را در هارد دیسک هایی که با بلبرینگ ها به چرخش در می آیند ، ذخیره کنیم. نمی توانستیم بر روی میز های کنفرانس گردان ، صندلی های مدیریتی ، تمامی چرخ های قطارها به دلیل نبوده بلبرینگ ها بنشینیم. کاربرد های بلبرینگ ها نتنها بسیار فراتر از توضیحات شرح داده شده می باشد بلکه  روز به روز هم به کاربرد های آنها افزوده می شود به عنوان مثال امروزه بلبرینگ ها در ساخت هدر ربات ها نیز نقش آفرینی می کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *