شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 صبج لغایت 16:30 بعد از ظهر پنجشنبه 8:30 الی 12:30
  • با ما تماس بگیرید

    5 - 88109204 - 021

  • ایمیل

    info@tesabearing.ir

  • تماس با ما
 انواع بلبرینگ و رولبرینگ های چرخ خودرو

انواع بلبرینگ و رولبرینگ های چرخ خودرو

رولبرینگ های غلتکی :

بلبرینگ‌ های غلتکی از رایج ترین بلبرینگ هایی هستند که در صنعت خودروسازی در قسمت مختص به چرخ‌ها ، مورد استفاده قرار می گیرند. تنها مشکل رولبرینگ غلتکی می تواند این باشدکه نسبت به بلبرینگ های ساچمه گرد از تطبیق‌ پذیری و میزان کاربرد کمتری برخوردار است. این درست است که این نوع از بلبرینگ ها به‌ خوبی و درستی می‌توانند از پس وزن بالا بربیایند و آن را تحمل کنند اما این به این معنی نیست که برای نیروی جانبی نیز می توانند بهترین انتخاب باشند. رولبرینگ غلتکی  به شرطی می تواند انتخاب خوبی باشد که در جهت استفاده درست قرار بگیرد.

برای مثال ؛ استفاده از بلبرینگ های غلتکی در چرخ دستی یا گاری های کوچک که با سرعت پایین و کم تری نسبت به بقیه محرک ها حرکت می کنند می توانند انتخاب خوبی باشند اما اگر چرخ‌ها لازم است با سرعت متوسط تا سرعت‌ بالا بچرخند ، رولبرینگ های غلتکی به هیچ وجه ، انتخاب مناسبی نیستند.

بلبرینگ های غلتکی زاویه ‌دار :

این نوع از بلبرینگ ها را نیز می توان به وفور در خودرو های شخصی و کامیون ها مشاهده کرد. لازم به ذکر است که ویزگی بارز این نوع از بلبرینگ ها مخروطی شکل بودن انها است که از این رو ، اصطکاک را در موقع پیچیدن هنگامی که تراست زیاد است ، پایین می‌آورد. زمانی که سرنشین یک خودرو با استفاده از فرمان چرخ ها را به زوایای متفاوت هدایت می کند و میچرخاند ، بلبرینگ غلتکی زاویه‌ داری که از آن در چرخ های خودرو استفاده شده است ، از خرد شدن قطعات در حال چرخش ، جلوگیری می‌کند

بلبرینگ های توپی عقب چرخ یا به اصطلاح  Rear Hub bearing)) :

برخی از خودروهای موجود از مجموعه بلبرینگ های توپی عقب استفاده می‌کنند.

استفده از این نوع بلبرینگ در چرخ های یک خودرو سبب می شود که ، بلبرینگ ‌های چرخ در یک شیء توپ مانند قرار بگیرند تا به‌ عنوان یک واحد کامل نصب شوند. البته در این حالت ، به‌ جای تعویض تنهایی یک بلبرینگ ،کل مجموعه آن باید مورد تعویض قرار بگیرد.

طبیعتاً ؛ این حالت به‌ تنهایی نسبت به بقیه  بلبرینگ ها گران‌تر از آب در می‌آید. حدود 400 تا 800 دلار هزینه تعویض کل مجموعه می شود. هزینه اجزا هم بسته به پیشرفته بودن مجموعه می تواند تغییر کند که زحمت آن معمولاً کمتر از تعویض بلبرینگ عقب می باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *