این کاسه به طور کلی از جنس تفلون است. علت این امر نیز این است تفلون باعث می شود تا از خوردگی اجزای کاسه جلوگیری شود. در واقع این کاسه از یک لوله ی فلزی با خاصیت ارتجاعی موج دار تشکیل شده است که یک عدد واشر لاستیکی در آن قرار می گیرد. کاسه های نمد می توانند اطراف بدنه ی کمپرسور و گلویی میل لنگ را آب بندی کنند. این کاسه ها عموماً مانعی نفوذ ناپذیری و بدون نشت در نظر گرفته شده اند که در بین بدنه ی کمپرسور و میل لنگ قرار می گیرند. دقت کنید که گسیختگی کاسه ی نمد باعث نشتی روغن از کمک فنر می شود؛ بنابراین هر گاه این نشتی را مشاهده کردید بدانید زمان آن رسیده است که کاسه ی فنر را تعویض کنید.
به طور کلی کاسه های نمد در واقع همان درزگیر جداسازی هستند. این درزگیر دو قطعه در خودرو را که به صورت دورانی حرکت می کنند یا ساکن هستند، از هم جدا می کند. به این کاسه در اصلاح آب بند نیز گفته می شود؛ چرا که این کاسه از نشت مایعات به بیرون از پوسته جلوگیری می کند. در واقع این کاسه یک قطعه در خودرو است که این قطعه دارای سه قطعه فلز، نمد فشرده و واشر (کاسه ای شکل و فلزی) است. در حال حاضر به واشر های لاستیکی گرد که در اندازه و سایز های مختلفی تولید شده و در دستگاه های مکانیکی مختلفی مانند موتور خودرو برای پیشگیری از نفوذ روغن به بیرون به کار می روند، به طور کلی کاسه ی نمد می گویند. از جمله مهم ترین کاربرد های کاسه های نمد می توان به کاربرد آن ها در صنعت و خودرو های سبک و سنگین اشاره کرد. کلاً می توان گفت هر وسیله ای که دوار باشد و حرکت کند و یا نیاز به روغن کاری و آب بندی داشته باشد، قطعاً نیاز به کاسه ی نمد یا درزگیر دارد.